| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
San

Geregistreerd op: 24 Aug 2007 Berichten: 1172 Woonplaats: Sint-Amands (aan de Schelde)
Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Sep 24, 2008 9:23 pm Onderwerp: |
|
|
Hey Wondertjes, dienstencheques zijn een manier van de overheid om zwartwerk tegen te gaan. Je kunt poetshulp, strijkhulp, verzorging, enzovoorts via verschillende organisaties aanvragen en die betalen met dienstencheques. Die dingen kosten 7 euro (per uur), en je krijgt daar van de overheid nog een deel op terugbetaald via je belastingen.
Wij hebben bijvoorbeeld een strijkdienst met die cheques, en dat is echt super want dat kost vrij weinig en toch is de strijk volledig gedaan.
Wat die poetshulp betreft, wij hebben er ook een, en ik ben daar supercontent om. Wij hebben hier vier katten rondlopen en drie kinderen, en dat is gewoon niet te doen om dat allemaal zelf constant te zitten opkuisen, en ik ga er toch wel prat op dat het huis opgeruimd is. Dus dinsdag komt die, dan is de boel aan de kant, en 's avonds en in het weekend ruimen we dan alles zelf op. Ik zou ook je poetsvrouw effe een reprimande geven, en ze houden, kwestie dat je toch niet altijd voor alles alleen staat.
|
 |
ils

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Sep 25, 2008 3:37 pm Onderwerp: |
|
|
Hey Jipenjanneke,
Hier ook poetsvrouwperikelen hoor!
Ik had een goeie poetsvrouw met dienstencheques, maar die is nu met bevallingsverlof. De vervangster is ook niet om over naar huis te schrijven . Ofwel is ze ziek ofwel is het maar met "de grove borstel" gedaan.
Vanmorgen belde ze dat ze morgen dus weer niet komt! Gelukkig is mijn mama me vandaag wat komen helpen .
Ik wil ze echter niet opzeggen, omdat ik wel hoop dat ik mijn eigen poetsvrouw weer terug krijg na haar bevallingsverlof. En ik kan het af en toe wel eens een beetje bij houden, maar zie het echt niet zitten om alles weer alleen te moeten doen.
Net als Vlinderelf steek ik die tijd ook liever in de kids of in andere leuke dingen.
_________________ mama van Milo (16/02/06) en Marin en Meike (13/07/07) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
neske

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Sep 25, 2008 6:37 pm Onderwerp: |
|
|
Hier doen we het voorlopig nog zelf, want we staan nog steeds op de wachtlijst. (al meer dan twee maanden ondertussen), dus wat Isarubine zegt klopt inderdaad er is een groot tekort momenteel.
Voorlopig lukt het om het zelf te doen en als't zo blijft duren ga'k mij zelfs van de wachtlijst laten halen. Het zal inderdaad goedkoper uitkomen van het zelf te doen.
|
 |
muzemans

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Sep 25, 2008 6:56 pm Onderwerp: |
|
|
|
wij hebben al jaren dezelfde, ze wilt niet met dienstencheques, dus ze is wel een pak duurder, maar ze komt ondertussen al bijna 6 jaar bij ons, en heeft nog geen enkele keer overgeslaan! Ook is het echt goed gepoetst! Ik denk er zelfs niet aan om over te stappen naar dienstencheques, zolang A. komt. Wat een gemak waar we gerust voor willen betalen!
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
limpie

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Sep 25, 2008 8:55 pm Onderwerp: |
|
|
hey jippi
als je in de buurt woonde kwam ik bij jouw kuisen
aangezien ik zonder werk zit... kan ik alles doen
ik heb tyd zat... hihi allehoewel
xxx
limpie
_________________ trotse mama van onze twins Noah & Roan( 15/05/2008), stiefmama van Yani(16/01/1999) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Vlinderelf

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Sep 26, 2008 9:33 am Onderwerp: |
|
|
Ik was net in de slaapkamer aan het opruimen en ik zag ineens dat er een laag stof ligt op de nachtkastjes en vooral er achter op de vloer! Alé das toch maar tijdens het stofzuigen even mee te nemen met het borsteltje? Een slaapkamer mag toch wel grondig gestofzuigd zijn zeker??? Ik ben overgevoelig aan stof en nu weet ik ineens waarom ik al 3 weken loop te niezen als een zot.
Ze hoeft er niet elke week te dweilen maar ik verwacht wel dat het hele huis minstens stevig gestofzuigd is. Wij hebben 5 katten he zeg!
_________________ Mama van Ella & Yane °23/01/08
(Yane stierf op 9 februari aan een hartafwijking) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
3wondertjes

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Sep 26, 2008 5:05 pm Onderwerp: |
|
|
...
_________________ Groetjes 3wondertjes
Laatst aangepast door 3wondertjes op Ma Okt 06, 2008 5:10 pm; in totaal 1 keer bewerkt |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|