Citytrip? Weekendje weg? Google Trouwen? Bruiloft organiseren?

Meerlingen & Tweelingen Blogs
sundance's blog
Isarubines blog
San's blog
L's blog
gyt's blog
muze's blog
katreseke's blog
twinneke's blog
pedro's blog
Jipenjanneke's blog

Het forum voor en door meerlingenouders! Meerlingen.org
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken 
 InloggenInloggen 
BlogsBlogs     ProfielProfiel 

Poetsvrouwperikelen

Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Huishouden
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Jipenjanneke

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Sep 22, 2008 12:51 pm    Onderwerp: Poetsvrouwperikelen Reageren met citaat

Wat zouden jullie doen? Ik heb nl sinds januari niet anders dan pech met onze poetsvrouw (dienstencheques). Nu heb ik sinds augustus een nieuwe, is wel vriendelijke madam, maar ze poetst niet naar m'n goesting. Ik vroeg om de kinderkamers te doen, B en z'n pa hadden aan de ramen gewerkt (lekten) en er was wat schaafsel op de vensterbank blijven liggen. Ik kom savonds in de kamer van Wouter: vensterbank niet proper. Bij Tinne alleen waar ze het gezien heeft, maw, ze had de beertjes die er stonden niet weggehaald, erachter lag ook (de heren hadden bij de werken de beertjes wel weggehaald, en gewoon teruggezet, op 't vuil Crying or Very sad ). Dus kon ik sanderendaags zelf alles opruimen...Ze zet niks terug (haalt de stoel wel uit de badkamer, maar laat hem staan in de gang, laat de stoelen op tafel staan, laat de voetmatten op bed liggen,...),...

Afgelopen vrijdag was ze dan ook weer ziek (en ze verwittigen me er woensdag van), heb zelf de keuken gedweild, B heeft de stofzuiger even genomen en de WC's zijn gedaan. Ik ben geen luie trees, kan best zelf poetsen, we kozen bewust voor deze optie, zodat ik wat meer tijd voor mezelf had, wat ik nodig had/heb, en ik poets altijd mee, want we hebben een groot huis. Ik ben het alleen zo beu!! Dus zit ik al een heel weekend te denken: ik ga 't zelf, alleen, doen. Vrijdagvoormiddag gaan de kindjes toch naar de om, en dan doe ik het zelf. Wat ik zelf doe, doe ik beter, niet? B vindt 't geen goed idee, maar op deze manier (zou ze komen, kan ik iets plannen, of zou ze niet komen en begin ik maar beter al met een kamer aan te pakken?) vind ik het zelf niet meer aangenaam. Ik heb nog cheques voor 1 keer, dus ik moet vanavond er weer bijbestellen als ik nog wil.

Zou er ook om financiële redenen mee willen kappen, het is niet zo duur, maar toch... omdat ik nog 1j halftijds ga werken, en we verbouwplannen hebben, is elk centje wel belangrijk...

Probleem is, dat als ik er nu mee stop en het toch te zwaar wordt (ik sukkel nl regelmatig met m'n bekken), moet B het voor een stuk overnemen, en die werkt al fulltime in shiften. Hij doet trouwens al meer dan z'n deel in 't huishouden, mag er echt niet van klagen.

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog
isarubine

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Di Sep 23, 2008 10:22 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

ik heb de beslissing om het zelf te doen genomen als de twin al een bepaalde leeftijd had en mijn poetsvrouw toen met de voet in het gips zat . Ik beklaag me nog steeds die keuze ! Mijn huis ligt hier helemaal overhoop en ik wordt er krankzinnig van maar vind echt de tijd niet om het te doen . Ik ben al maanden op zoek naar een poetsvropuw met dienstencheques maar er is al blijkbaar een serieus tekort aan.
Ik zou je poetsvrouw wel eens grondig aanpakken over haar laksheid dat wel maar ik zou ze toch houden hoor.

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog Website bekijken MSN Messenger
kaya

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Wo Sep 24, 2008 4:36 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik ga akkoord met isarubine hoor! Het is al zo druk de hele dag door en ik zou ook echt niet meer zonder kunnen hoor (hier is het wel geen poetsvrouw met dienstencheques maar een gewone poetsvrouw die we zo betalen). Ze is ook niet van de properste, maar ik laat haar enkel het grove werk doen: de vloer vegen en dweilen, bad uitkuisen, kattenbak verversen, soms eens ruiten kuisen, verse lakens op bed leggen, etc. De details doe ik dan zelf. Zo lukt het voor ons echt goed! Ze heeft het zelf echt niet zo breed dus wil ik haar ook niet 'ontslaan' en op die manier lukt het voor ons goed.

Ik zou ook zeker eens jouw poetsvrouw erover aanspreken! Of eventueel als je dat niet goed durft, het bureau die ze gestuurd heeft er eens over aanspreken. Dan kunnen zij haar eens op het matje roepen!? Je betaalt haar toch, dus dan heb je ook het recht te eisen dat alles op jouw manier gebeurd. Wink
Bibi'ke

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Wo Sep 24, 2008 7:55 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Hier hebben we er ook eens over gepraat om een poetsvrouw te nemen want ik krijg het hier ook nooit gedaan.

We hebben gekeken wat het goedkoopst uitkwam wij in de toekomst hebben we verbouwplannen.

Ik heb nu mijn halftime ouderschapsverlof en werk met de vroege 3 dagen en met de late 2. Bij de late moeten de kids één keer naar de creche, de 2de dag is mijn vriend van 's middags al thuis en moeten ze dus niet gaan.
Hier hebben we besloten om de kids de week dat ik met de late sta hun naar de creche te brengen zodat ik alles kan poetsen. Mijn vriend doet ze dan 's morgens naar de creche en als ik klaar ben ga ik ze halen.

Ik moet het dan nog wel zelf doen maar zoals hier al gezegd...alles wat je zelf doet, doe je beter...en het is goedkoper.
2 kids naar de creche een ganse dag is goedkoper dan 3 uur een poetsvrouw en van de creche trekt je meer terug van de belastingen dan van de dienstencheques.
Vlinderelf

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Wo Sep 24, 2008 9:21 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik zit zo'n beetje met hetzelfde probleem. We hadden een hele goeie poetsvrouw maar die is nu overgeplaatst naar een andere gemeente omdat ze verhuist is. De nieuwe is nog heel jong en doet haar best maar het is niet heel erg goed gedaan. Ik spreek haar daar wel over aan en de volgende week heeft ze dat dan wel goed gedaan maar iets anders dan weer niet. En dan moet ik inderdaad zelf nog wat opruimen achter haar gat.

Maar 't meeste is al wel gedaan en als ik dat zelf zou moeten doen dan ben ik daar toch ook wat uurkes mee bezig. Dus we houden ze voorlopig nog. Ook al omdat ik volgende week terug begin te werken en Yves is ook altijd heel druk bezig. Wij hebben daar gewoon de tijd niet voor. En zelfs als er tijd zou zijn dan ben ik liever met Ella bezig of breng een bezoek aan een vriendin.
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog MSN Messenger
Jipenjanneke

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Wo Sep 24, 2008 7:46 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Gisterenavond belde de dienst dat ze deze week ook nog ziek is - en ik wou een pas bevallen collega even gaan bezoeken, verdorie! - en ik heb 't eens gezegd tegen de verantwoordelijke. Zij kan er echter ook ni aan doen, en zegt dat ze echt haar best doet, en dat geloof ik ook wel. Nu de kids ook ziek zijn, zal 't poetsen minnekes zijn - alhoewel, vandaag de badkamer en keuken (overgegeven) al gedweild - en nog eens een klapke met B doen. Ik weet dat ik me meer werk op de hals haal, maar ik heb m'n donderdagnamiddag ook nog voor mezelf (ik kan ze smiddags niet op tijd gaan halen, dus blijven ze ineens tot na hun fruit)... Ik kan Isarubines verhaal ook volgen, zo is het nu bij ons ook al 2 weken, maar ja, ik rekende dus wel al 2x op een poetsvrouw... wordt vervolgd...

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog
3wondertjes

nieuwkomer

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Wo Sep 24, 2008 8:45 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Hallo,

Mag ik vragen wat dienstencheques zijn? Shocked
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Huishouden Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3

Ga naar: