| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
kaya

Geregistreerd op: 21 Mrt 2008 Berichten: 669 Woonplaats: West-Vlaanderen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Mrt 27, 2008 9:35 pm Onderwerp: Op reis met tweeling van 2 maanden? |
|
|
Hallo!
Ook ik heb een vraagje omtrent reizen met een twin. Ik ben aanstaande mama van een tweeling (uitgerekend in augustus) en mijn man en ik hadden graag in oktober/november er een weekje op uit getrokken om ons even volledig te kunnen focussen op de kindjes. Wij zijn namelijk zelfstandig en ik heb enkel recht op 7 weken zwangerschapsverlof, mijn man niks dus zouden we toch graag wat quality time doorbrengen met de kindjes kort na de geboorte.
We hadden gedacht aan een chambre d'hôte in Frankrijk (rond de streek van Bordeaux, dus iets minder dan 10 uur rijden zonder stoppen welliswaar). Vrienden van ons houden die chambre d'hôte open en hebben ons al gerustgesteld dat zijn op de hoogte zijn van goeie kinderartsen en dergelijke in de streek. Wij mogen gebruik maken van hun keuken en alles zou voorzien worden voor te tweeling (wat zij niet beschikbaar hebben, kunnen we zelf meenemen want we rijden met een camionette en hebben dus een hele grote kofferruimte!).
Bedoeling is eigenlijk om er een reis van te maken die rond de kindjes draait. Veel gaan wandelen, gezelschapspelletjes spelen of een boek lezen met de kindjes bij ons en misschien indien mogelijk eens iets gaan bezoeken.
Ze zullen dan uiteraard wel echt nog klein zijn, dus ik vroeg me af of hier iemand ervaring heeft met op reis gaan met zo'n kleine boelekes en of jullie dit ook haalbaar vinden?
_________________ Mama van Lukas en Timon (7 augustus 2008) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
sundance

Geregistreerd op: 31 Jul 2005 Berichten: 2867 Woonplaats: Deurne bij Antwerpen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Mrt 27, 2008 9:50 pm Onderwerp: |
|
|
Hey,
Misschien kan Twinneke jullie wel helpen, misschien kan je haar een pm sturen? Zij heeft ervaring in reizen.
_________________ Sunny, mama van:
Joey(06/01/2000) en Sarah (23/04/2002)- Axel en Maxim(03/01/2004)
url=http://www.imageposter.com/uploads/get/483524] [/url]
bestellen bij muzemans |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Double Trouble

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Mrt 28, 2008 8:12 am Onderwerp: |
|
|
Wanneer onze meisjes 3 maanden waren zijn wij met hen op vakantie naar Italie gegaan. We hebben de autorit in 1 keer gedaan en enkel gestopt om hen eten te geven en te verschonen.Ze hebben bijna de ganse autorit geslapen dus dat is heel goed meegevallen.
Ik kan je verzekeren dat het een hele volksverhuis is,met zo'n 2 kleintjes op vakantie.Maar ja nu zijn ze 1 en is dat nog steeds zo. Die van ons sliepen toen in de draagwiegjes van de buggy dus moet ik al geen aparte bedjes meenemen. Denk dat we in totaal zo'n 4 pakken luiers, 5 dozen melkpoeder,4 pakken van 6 flessen water,...bijhadden.
Veel succes en het is zeker te doen hoor!

|
|
| Terug naar boven |
|
 |
muzemans

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Mrt 28, 2008 8:35 am Onderwerp: |
|
|
Het is zeer zeker te doen, maar ik heb het gevoel dat je het nu wel allemaal heel rooskleurig voorstelt/ 2 Baby's van 2 maanden slapen nog niet noodzakelijk door, zitten mss nog niet tesamen op hetzelfde ritme, dus wandelingen zijn niet zo lang, ...
Afin: wat ik wil zeggen: stel je er niet bij voor dat je heel veel dingen zult kunnen doen, want eer je met 2 klaar bent, is de dag al een flink eind gevorderd...
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
sandrita

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Mrt 28, 2008 10:01 am Onderwerp: |
|
|
die van ons zitten soms nog nie op hetzelfde ritme kwa slaap en toen wij in januari naar disney vertrokken hadden we toch ook wat problemen slapen door dat ze niet altijd samen slapen dus savonds was het nie echt leuk voor hun in een ander bedje te slapen moet je ook een beetje rekening me houden he
voor de rest viel alles goed mee
veel succes met de kindjes op vakantie dat zal wel gaan hoor
gewoon even een ritme zoeken he
_________________ hey ik ben een mama van 3 dochters en een 2ling victor en fernando
hh
  |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Saskia

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Mrt 28, 2008 11:02 am Onderwerp: |
|
|
De wegrestaurants in Frankrijk op de autosnelweg, zijn wel goed voorzien op reizende ouders met hun baby's. Maar inderdaad de slaap en de routine van de kindjes zullen het grootste obstakel zijn. Vermits die chambre d'hôtes van vrienden is, kunnen jullie misschien nog op het laatste moment beslissen en afwachten hoe het thuis allemaal verloopt.
Anderzijds als ze zo klein zijn, slapen ze ook wel overal en slapen ze gerust nog in de kinderwagen, zodat je hen ook hun dutjes tijdens de wandelingen kan laten doen.
_________________ Saskia, mama van Amaryllis en Camille (20/07/2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
kaya

Geregistreerd op: 21 Mrt 2008 Berichten: 669 Woonplaats: West-Vlaanderen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Mrt 28, 2008 12:58 pm Onderwerp: |
|
|
| muzemans schreef: | Het is zeer zeker te doen, maar ik heb het gevoel dat je het nu wel allemaal heel rooskleurig voorstelt/ 2 Baby's van 2 maanden slapen nog niet noodzakelijk door, zitten mss nog niet tesamen op hetzelfde ritme, dus wandelingen zijn niet zo lang, ...
Afin: wat ik wil zeggen: stel je er niet bij voor dat je heel veel dingen zult kunnen doen, want eer je met 2 klaar bent, is de dag al een flink eind gevorderd... |
Lol, dat ze nog niet zullen doorslapen, dat weet ik ook wel. Maar daar gaat het eigenlijk juist om. De bedoeling is ook om de reis echt om de kindjes te laten draaien. Ook al betekent dit wandelingen van maximum 30 minuutjes en nachten waarbij we 5 keer gewekt worden en 25 keer moeten stoppen met wat je bezig bent om een huilende baby te troosten of een pamper te verversen... De bedoeling is eigenlijk om al het werk dat je met 2 babietjes hebt over de hele dag te verspreiden zonder dat we iets anders te doen hebben en er ons met ons tweetjes samen mee bezig te houden zodat mijn man ook eens de kans krijgt om dit alles te leren en mee te maken en ik dit ook eens zal kunnen delen met mijn partner. Voedingen geven en pampers verversen en huilende baby's troosten en slapeloze nachten horen er toch echt wel bij en dit wil ik met mijn man samen in een rustige omgeving (waar we ook hulp kunnen krijgen van anderen indien nodig) eens delen.
Uiteraard mogen we van onze vrienden nog op het laatst annuleren zonder bijkomende kosten, wat ook wel een voordeel is natuurlijk. Maar ik wilde toch graag eens iedereen zijn mening horen
_________________ Mama van Lukas en Timon (7 augustus 2008) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|