Citytrip? Weekendje weg? Google Trouwen? Bruiloft organiseren?

Meerlingen & Tweelingen Blogs
sundance's blog
Isarubines blog
San's blog
L's blog
gyt's blog
muze's blog
katreseke's blog
twinneke's blog
pedro's blog
Jipenjanneke's blog

Het forum voor en door meerlingenouders! Meerlingen.org
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken 
 InloggenInloggen 
BlogsBlogs     ProfielProfiel 

Uitslag speekseltest. En nu?

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Samen of apart
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
L

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 31, 2008 5:32 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

hier hadden we van in begin al beslist van ze niet volledig gelijk maar wel gelijkend te kleden (bijvoorbeeld wel zelfde jeanske, maar gelijkend tshirt, alleen andere kleur, ...)
we wilden wle dat ze als broers of gelijke werden gezien maar nog als verschillende individuene
of je nu na vijf maand je kids anders moet gaan opvoeden of kleden, dat vind ik nu wel niet! je hebt ze al vijf maand zo opgevoed en gekleed, dus warom nog veranderen??

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Blog Website bekijken
muis

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 31, 2008 8:29 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

de onze zijn ook eeneiig,wij kleden ze dikwijls hetzelfde,dan eens hetzelfde maar een andere kleur,dan weer eens totaal verschillend,is te zien hoe mama haar muts staat Laughing en anders opvoeden omdat ze eeneiig zijn,zou ik zeker niet doen,zou niet weten waarom,wat je wel voor ogen moet houden,jij zal dat wel niet vergeten,maar je familie misschien wel,is dat ze met sint,verjaardag enzz.. elk een kaartje appart krijgen en liefst ook een appart kadootje,het zijn 2 individuutjes,pas op je kan daar wel eens een uitzondering op maken hoor als het een groot kado is voor beide,wordt soms voor broers en zussen onderling ook gedaan,maar liefst niet altijd en dat splitsen enzo,wacht dat af hang van kind tot kind af,je zal dat met tijd wel zien,waar ik niet voor te vinden ben is dat ze ze d'offiche splitsen enkel omdat het een tweeling is...maar ja elk zijn mening daarover
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog
pascale

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 31, 2008 8:41 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Onze meisjes hebben wel dezelfde kleding en dat gebeurt dat ze die aandoen als ze thuis zijn. Als ze naar school gaan of naar de opvang hebben ze altijd iets verschillend aan , al is het maar een verschillende T-shirt.
Ik probeer ze wel gemakkelijk hetzelfde t-shirt of trui aan te doen maar dan wel in verschillende kleuren.
Onze meisjes zitten ook in dezelfde klas en dat gaat heel goed.
Ze spelen wel veel met elkaar maar niet constant.
Bij werkjes houdt de juf ze wel bewust uit elkaar zodat ze leren dat ze ook iets kunnen maken zonder hun zus. Ze hebben nog al eens de neiging om altijd hetzelfde kunnen doen.

Met cadeautjes proberen we ze wel altijd iets apart te geven behalve als het iets groot is
sandra D

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 31, 2008 9:11 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

onze meisjes zijn twee-eiig en wij hebben nog nooit iets gekocht die hetzelfde is en zullen dat ook nooit doen, zelfs niet in een andere kleur !!
maar we hebben veel dezelfde tenuekes gekregen, zelfde of in een ander kleur maar we zullen hun dat niet op dezelfde dag aandoen..
iedereen zijn eigen keuze natuurlijk maar hetzelfde aandoen voelt niet goed aan...
gyt

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 31, 2008 9:43 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

ik deel de mening van katreske dan weer: hoe meer onze jongens verschillen, hoe fanatieker ik word om hen hetzelfde (meestal hetzelfde in twee kleuren) te laten dragen, kwestie van duidelijk te maken dat het een tweeling is. Maar ik weet niet hoe lang ik dat nog volhoud hoor... Ik moet er wel eerlijkheidshalve bij zeggen dat ik mijn kids super vind als ze alledrie hetzelfde dragen (zoals op de kerstkaart-foto): zo wil ik zeggen dat ik supertrots ben op mijn drie kids en dat ze samen horen!

Wat scholen enzo betreft, denk ik persoonlijk dat je moet zien hoe ze evolueren. Onze jongens kunnen heel fijn samen spelen als ze samen zijn, maar in de creche spelen ze bv niet meer met elkaar dan met de anderen. Maar ze hebben duidelijk wel graag dat de ander in de buurt is. Dus gaan zij in elk geval volgend jaar samen zitten, en dan zien we wel, in functie van de evaluatie van de juf.

En cadeaus... tja, ze krijgen nogal vaak hetzelfde in een andere kleur weeral, of bv alletwee een grote auto, de ene een bulldozer en de andere een tractor. Ofwel één groot cadeau, maar da's dan voor alledrie (dus niet echt een tweelingen-ding), zoals het winkeltje dat de sint bracht, of het speeltoestel in de tuin voor hun verjaardag. Maar als puntje bij paaltje komt is hier in huis alle speelgoed van iedereen, en als er ruzie is is het van mama of papa. Enkel speelgoed waar de jongens nog te klein voor zijn (zoals de viewmaster, ze willen die plaatjes altijd plooien) zijn enkel voor Line.
lutg

bijna verloren

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 31, 2008 9:48 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Wij kleden onze dochtertjes nooit identiek, wel soms gelijkend (zelfde truitje in een ander kleur of zo, of soms hebben ze hetzelfde rokje aan, maar een ander truitje erbij).
Als ze te gelijk gekleed zijn, ben ik soms in de war wie wie is en dat vind ik geen leuk gevoel.
Wij gaan vooral af op hun karakter; dat is zo verschillend (hoe goed ze ook op elkaar gelijken) en maar best ook!
isarubine

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 31, 2008 10:47 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

ach , zelfs bij een meisje -jongen twin met verscxhillende kadootjes voor de verjaardag , heb je toch nog het geval dat ze ruzie maken om hetzelfde speelgoedje hoor. Zo speelt Ruben vaak met de poppen van Isaline (hij is dan papa of zelf een baby) en Isaline draait er haar hand niet voor om om eens met de auto's en tractors van haar broer te spelen hoor.

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog Website bekijken MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Samen of apart Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3

Ga naar: