| |

sundance's blog Isarubines blog San's blog L's blog gyt's blog muze's blog katreseke's blog twinneke's blog pedro's blog Jipenjanneke's blog
|
|
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
lutg

Geregistreerd op: 15 Aug 2007 Berichten: 1139 Woonplaats: west-vlaanderen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Jan 14, 2008 10:51 pm Onderwerp: |
|
|
De routine is bij ons eigenlijk spontaan ontstaan. Ik manipuleerde hun tijdstip om te eten wel, zodat ik ze op hetzelfde moment eten kon geven. Dat vond ik makkelijker en zo win je weer wat tijd.
Rond 5 maanden zijn wij wel begonnen met onze meisjes boven in hun bedje te leggen voor hun middagdutje. Het heeft een paar weken geduurd voor ze het doorhadden en ze effectief sliepen, maar nu wrijven ze na hun groentenpapje spontaan in hun oogjes en stoppen we ze in hun bedje (rond 13u en dan slapen ze tot ong. 15u30). Aanvankelijk legden we eentje beneden in het park om te slapen en het ander dan boven en de volgende dag wisselden we dan weer af. Zo hielden ze elkaar niet wakker.
Maar nu zijn ze het al gewoon om samen te slapen.
_________________ Mama van E & M (°14/05/2007)
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
L

Geregistreerd op: 22 Dec 2006 Berichten: 622 Woonplaats: affligem - vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Jan 15, 2008 7:50 am Onderwerp: |
|
|
hier is dat ook zo, we leggen ze ook boven en ze zijn dat nu al gewoon, bij eerste tekenen van moeite gaan ze naar boven
|
 |
Jipenjanneke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Jan 18, 2008 10:24 pm Onderwerp: |
|
|
hoe herkenbaar!! hier ook een twin van 5 maanden, Wouter eet groentjes en fruit gelijk de beste (hoe meer hoe liever), en ook z'n flessen gaan vlot naar binnen (krijgt 3 à 4 flessen van 180ml), maar Tinne... die leeft van de liefde denk ik soms. Ontbijt wil ze niet (zeker niet als ze snachts nog een flesje heeft gehad), of ze laat haar fles half staan, en de andere voedingen is 't ook meer een gokje of ze 't gaat uitdrinken of niet. En 't gekke is, zij schiet omhoog in haar groeicurve en Wouter doet 't rustig aan... Tinne krijgt trouwens flesjes van 150ml (ah ja, waarom zou ik 180 maken als ik toch meer dan de helft moet weggooien...). En dan ineens, drinkt ze een dag wel alles op, dat ik denk, moet ik nu toch 180ml maken? Ik maak hen enkel savonds voor hun laatavondfles wakker, verder volg ik hun eigen ritme van wakker worden en honger hebben. Misschien moet ik dat ook meer zelf in handen nemen? Want soms zit er een uur tussen de voeding van Wouter en die van Tinne en ja, zo blijf je bezig natuurlijk...
En hier ook nog geen slaapritme overdag(ook door 't wisselende eetritme?), ze slapen overdag - als ik geluk heb! - een half uurtje in de voormiddag, en een half uurtje in de namiddag. Meestal los van elkaar (hoera!). Ik leg ze sinds kort in hun bedjes, in hun slaapzakjes, zodat ze weten, 't is slaaptijd. Want savonds is er geen probleem van slapen gaan. We hebben dan een ritueeltje (massageke, babbeltje, pyjama en slaapzak aan, beertje en slapen gaan) en dat werkt echt wel. Ze genieten dan nog even van aandacht voor hen alleen en vallen binnen de tien minuten in slaap. Ze moeten uiteraard wel moe zijn, anders lukt dit ook niet.
Nu ze een weekje naar de onthaalmoeder gaan (het is er erg goed, ik ben blij dat ik deze beslissing genomen heb!), helpt zij ook mee om hen in een ritme te krijgen, en bij haar lukt het vlotter dan thuis. Maar we zijn er dus nog niet. Ze zegt zelf dat het nog wel een paar maand kan duren voor we een echt ritme gevonden hebben, maar goed, we zijn ermee bezig.
_________________ Ann, Mama van Tinne en Wouter °09-08-07
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
clauke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Zo Apr 13, 2008 10:40 am Onderwerp: |
|
|
Hey,
mijn jongens zijn nu 4 maand en half. Zij eten al groentenpap en fruitpap. 's morgens om half 9 een fles van 180ml, 's middags groentenpap met drinken erna. Maar ik geef dan geen melk. Ik geef dan Liga. Dat hebben ze enorm graag.
Rond half 2 leg ik ze boven in hun bedje en dan slapen ze tot ongeveer half 4. Rond 4u krijgen ze fruitpap en dan tegen half 7 een fles van 150ml. Rond half 8 leggen we ze terug in hun bedje en om half 10 halen we ze op voor hun laatste fles van 180ml. Dan slapen ze in 1 stuk door tot half 9. Ik moet wel zeggen: wij hebben al van helemaal in het begin hun echt aan bepaalde tijdstippen gehouden en daar hebben we nu veel geluk mee.
Ik vind het ook wel fijn als ze in de namiddag in hun bedje liggen. Dan heb je eventjes tijd voor jezelf. Wat natuurlijk ook belangrijk is.
groetjes
Clauke
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 4105 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Zo Apr 13, 2008 6:50 pm Onderwerp: |
|
|
tijd om op de site te komen hé
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Double Trouble

Del.icio.us
|
Geplaatst: Zo Apr 13, 2008 6:55 pm Onderwerp: |
|
|
Wij hebben ook van in het begin vaste tijdstippen gehad om te eten en ik maakte ze daar ook voor wakker. Een slaapritme hadden ze de eerste maanden niet,wel vanaf een maand of 4.
Hun eerste flesje rond 8h, rond 9.30h naar bed, 11.30h a 12.00h groentepap, 13.30h naar bed, 15.30h a 16.00h fruitpap en toen nog rond 20.00h laatste fles en naar bed voor de nacht.

|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Bibi'ke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Apr 14, 2008 7:19 am Onderwerp: |
|
|
Die uren hebben we hier ook... vanaf dat ze ongeveer 3 maand en half waren.
Enkel die van 20u niet.
Als Axel om 16u fruitpap eet dan zou zijn laatste fles rond 20u zijn maar zolang kan hij niet wachten...je kan er je klok op juist zetten.
Eens 19u dan begint hij te zeuren.
Hier liggen ze allebei rond 19u30 in bed.
_________________ mama van Axel & Axana 27/10/'07 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
Forumcategoriën
Zwangerschap, bevalling en kraamtijd Zorg voor jezelf en je relatie Stel jezelf even voor Infomap Aandacht voor broers en zussen Dagdagelijkse activiteiten Drie tegelijk 0-1 jaar Koffieklets Meetings en Data Opvoeding Veiligheid Gewiste Posts Belangrijke momenten Mannenpraat Samen of apart Opgroeiende drieling en meerlingen van hogere orde Het Grote Meerlingen Fotoboek Engeltjes Puberteit Links Beheerdersmap Te Koop / Gezocht Nieuwsbrieven Huishouden Borstvoeding of Flesvoeding Geldzaken en meerlingen Op reis met een meerling Medische vragen omtrent meerlingen Geboortekaartjes en doopsuiker
Meerlingenbibliotheek
Bezoek onze online meerlingenbibliotheek
Wat te doen bij luizen Hersenvliesontsteking Griep Eczeem Wat te doen bij diarree of buikgriep? Wat te doen bij darmkrampjes? Wat te doen bij astma? Wat te doen bij een allergie? Wat te doen bij verstikking? Wat te doen bij vergiftiging?
Bezoek ook eens Vermageren-lijnen-en-afvallen.org
|
|