Citytrip? Weekendje weg? Google Trouwen? Bruiloft organiseren?

Meerlingen & Tweelingen Blogs
sundance's blog
Isarubines blog
San's blog
L's blog
gyt's blog
muze's blog
katreseke's blog
twinneke's blog
pedro's blog
Jipenjanneke's blog

Het forum voor en door meerlingenouders! Meerlingen.org
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken 
 InloggenInloggen 
BlogsBlogs     ProfielProfiel 

eet- en slaapritme tweeling 5 maand

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Opvoeding
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
isarubine

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Di Apr 15, 2008 9:14 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

ik ben zo'n beetje tegen het forceren van uren en voedingen aan kleine kinderen , uiteindelijk is dit uitsluitend voor ons gemak en niet voor de kids zelf . Wat ik wel weet uit ervaring is dat ze dit ritme uiteindelijk uit zichzelf aannemen , zonder ze te pushen. Nicolas is nu bijna 5 maanden en zijn eigen ritme is ondertussen eeen echt ritme geworden zonder dat ik het geforceerd heb. Ook bij de twin was dit zo , die sliepen en aten wanneer zij het wilden en dat is altijd zonder problemen geweest. Iedere ontwikkelingssprong merktte je dat ze uit zichzelf een bepaald ritme aanhielden.
Nicolas eet nu rond 7u30 zijn eertse fles , slaapt nog een beetje in zijn park, speelt wat om dan om 11 uur zijn patatjes te eten , speelt nog een beetje in de relax terwijl ik het eten klaarmaak voor de groten. Dan leg ik hem in zijn bedje en doet hij een dutje tot 14 uur , drinkt een flesje, speelt nog wat tot 16u30, eet zijn fruitpap, speelt nog wat, valt af en toe wel eens in slaap voor een kwartuurtje, om dan om 20 uur zijn laatste fles te drinken. Hierna speelt hij nog wel eventjes maar dan valt hij onherroepelijk in slaap tot de volgende ochtend 7u30. Hij doet dit dagelijks en stipt zonder dat ik hem daartoe heb aangespoord door hem wakker te maken of in zijn bed te proppen of langer te laten wachten op zijn eten .
Hij eet flessen van 260 cc (210 water), 250 gram patatjes en 200 gram fruitpap.

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog Website bekijken MSN Messenger
muzemans

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Wo Apr 16, 2008 9:43 am    Onderwerp: Reageren met citaat

alweer meot ik isa beamen Wink
Ik ebn van het principe: wie slaapt maken we neit wakker, ook niet voor eten.
Forceren op een ritme lukte hier niet hoor. Herinner me dat ik bij ante en kobe allles vergeleek met stan, en dan bvb hetzelfde wilde opleggen aan ante en kobe, maar zelfs toen al waren ze niet te vermurwen en bleven koppig op hun eigen ritme... Wink
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Blog Website bekijken
lutg

bijna verloren

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Wo Apr 16, 2008 9:14 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Als wij ze hier zouden laten slapen... Rolling Eyes De donderdag moeten ze om 7u op en dan moet ik ze echt wakker maken, dan zie je gewoon dat ze nog willen blijven liggen. Heb er dan zo'n medelijden mee, ik haat het zelf ook om wakker gemaakt te worden.
Maar aan de andere kant is het ook een luxe; in 't weekend slapen ze vaak tot 9u30!! Applause
Double Trouble

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Do Apr 17, 2008 8:30 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Mijn vriend is steeds een week van huis weg en sta (stond) er voor alle voedingen dus alleen voor. Als ze beide zomaar zou laten doen wanneer zij er zin in hadden was ik een hele dag bezig met flesjes geven en moest ik mezelf opsluiten en mocht ik niet meer buiten komen.
Ik zou het bij de volgende zeker terug met een ritme doen.Werkt voor mij het beste.
Maar tenslotte doet iedereen waar hij zich het beste bij voelt he.

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog Website bekijken
muzemans

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Do Apr 17, 2008 8:35 am    Onderwerp: Reageren met citaat

oh, maar je moet je er niet bij voorstellen dat ze een ganse dag lagen te slapen hoor! verre van. Het was eerder: als ze dan toch eens slapen, eindelijk!, dan maakte ik ze niet wakker omdat het 4 uur na de vorige fles was. Ik liet ze wel maar om de 4 uur drinken, dus in dat opzicht was er toch een beetje een ritme.
Was (en ben) altijd blij als het eindelijk eens rustig was (is), dat ik dan geen slapende honden ging (of ga) wakker maken Wink
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Blog Website bekijken
Double Trouble

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Do Apr 17, 2008 9:03 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Nu doe ik da ook ni meer zenne muze Wink
Ben nu ook blij dat ze slapen en dat er dan eens even rust in huis is Very Happy

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog Website bekijken
Vlinderelf

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Do Apr 17, 2008 11:12 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Ella heeft ook vanzelf een soort ritme gevonden. Ik ben ook van het principe om dat niet te forceren tenzij er externe redenen voor zijn (dat je ze moet wakkermaken omdat je ergens op tijd moet zijn bijvoorbeeld).
Met 2 babies kan ik me wel voorstellen dat het handig kan zijn dat ze ongeveer hetzelfde ritme hebben zodat je maar 1 uur bezig bent om ze allebei te voeden en zodat ze allebei tegelijk slapen zodat je effe rust hebt.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Opvoeding Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 3 van 4

Ga naar: