| |

sundance's blog Isarubines blog San's blog L's blog gyt's blog muze's blog katreseke's blog twinneke's blog pedro's blog Jipenjanneke's blog
|
|
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
tamtam

Geregistreerd op: 07 Okt 2007 Berichten: 592 Woonplaats: sint-laureins
Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Mei 06, 2008 7:39 pm Onderwerp: help...ons kids staan steeds weer op!!!! |
|
|
Onze kids staan 's avonds telkens weer op als we ze in hun bed hebben gestoken...
Ze hebben héél veel plezier en lopen de hele tijd boven rond...
We hebben al vanalles geprobeerd en zijn teneinde raad!
Ze moeten 's morgens om 6u30 opstaan dus vind ik 19u30 wel tijd om al naar bed te gaan, ze zijn 's morgens ook niet uitgeslapen
Wat hebben we al geprobeerd?
- naar boven gaan, niets zeggen en terug in bed steken
- boven blijven en van de eerste kik de deur open steken, niets zeggen en terug in bed steken
- serieus boos worden en dreigen met straf
- lichtgevende sterretjes plakken op hun plafond als ze flink inslapen
- sterretjes wegnemen telkens ze uit bed komen (hadden er nog maar twee verdient en zijn ze ondertussen alweer kwijt )
- straffen en in de garage steken (met slaapzak)
- straffen en op zolder steken
De laatste 2 zijn nu deze avond gebeurd en toch ben ik alweer naar Kjell moeten gaan
Iemand tips want wij zijn echt teneinde raad?
_________________ Tamara, mama van Sharissa (02/04/1993), Sibren (03/08/1995), Kjell (22/05/2003) en Tibbe (22/05/2003) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
pascale

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Mei 06, 2008 7:46 pm Onderwerp: |
|
|
ik wacht mee. Ook hier is het een groot probleem.
Hier slapen ze nu een half jaar apart en nu sinds twee weken weent Lissa elke avond want nu wilt ze niet meer alleen slapen.
Ze vindt maar dat mama bij haar moet komen slapen.
_________________ mama van Silke en Lissa ( 05/09/2003) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
muis

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Mei 06, 2008 8:04 pm Onderwerp: |
|
|
|
hier hebben ze ook zo een periode gehad,ik straf ze dus,eerst ze terug in bed steken,tweede keer enkele minuten in de hoek en als ze nie luisteren,boven in het logeerbedje,zonder knuffel,wel met deken en laat ze maar even brullen,daarna ga ik ze halen en hoor ik ze niet meer,gelukkig heb ik dat nog niet veel moeten doen,want zoiets doe ik nie graag,maar als het op slapen aankomt ben ik heel streng,kinderen hebben nu eenmaal hunne slaap nodig,sterkte
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 4105 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Mei 06, 2008 10:22 pm Onderwerp: |
|
|
pfff, van een dochter die telkens weer opstaat kan ik meepraten. Straffen, brullen,... niets hielp zo goed als een beloningskaart die we volhielden. En het moet gezegd: de eerste kaart voor slapen duurde naar mijn gevoel eeuwen voor ze vol was (enfin, het was een kralenketting, maar zelfde systeem). Telkens weer was ze een kraal kwijt als ze een avond niet flink ging slapen. We hebben wel altijd per avond gekwoteerd, dus of ze er nu één keer of tien keer uitkwam, volgende ochtend één kraal kwijt. Tien kralen is een cadeautje (iets kleins, zoals nieuwe haarspeldjes of een diadeem, een kleurboekje,... we hebben altijd vanalles in voorraad). Maar het heeft echt wel weken geduurd om daar door te breken, en het is nog niet perfect. Met periodes staat ze nog wel eens op, maar op een 'schattigere' manier: dan staat ze daar plots, heel klagend 'ik ben moe maar mijn oogjes willen niet toe blijven'. Als dat zo één keertje is wordt ze daar ook niet voor gestraft. Kralenkettingen doen we nu niet meer, maar ze blijft dat zelf wel zeggen 'eigenlijk moet ik nu een kraal krijgen hé mama, maar jij bent dat weer vergeten'.
Het moet wel gezegd dat ze behoefte heeft dat we even boven blijven, opruimen of aan de pc. Nu is het zo dat mijn ventje in het onderwijs staat en veel op de pc werkt, dus da's geen groot probleem. En in het weekend checken we dan maar even onze mails, dan hoort ze ons nog bezig. Die geruststelling heeft ze blijkbaar wel nog nodig...
We komen ook net weer uit een periode waar ze 's nachts weer veel opstond, maar da's weer voorbij. En ook 's morgens komt ze niet meer om 6 uur naar onze kamer: ze heeft helemaal zelf een nieuw systeem uitgedokterd: als ze wakker wordt (we hebben geen flauw benul om hoe laat) staat ze stilletjes op en doet ze haar kamerdeur wagewijd open. Ze kruipt dan weer in haar bed, maar zo hoort ze ons als we wakker worden (als we beginnen draaien of praten), en dan vraagt ze (vanuit haar bed) 'mama, papa, wanneer gaan jullie nu eindelijk eens opstaan?', en dan zeggen wij dat ze alvast naar ons mag komen. Zalig, wij slapen momenteel weer gewoon tot half zeven!
Sterkte aan iedereen! Onthoud alvast: de aanhouder wint!
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
muzemans

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Mei 07, 2008 8:16 am Onderwerp: |
|
|
Tamtam,
denk dat je ook het meeste succes zult hebben met een soort van beloningssysteem, gekoppeld aan een spaarkaart. Het is belangrijk als je een 'plan' bedenkt, dat je je daar ook een hele tijd aan houdt. Dus zelfs al lijkt het niet te lukken in het begin, blijven volhouden, en niet te rap van plan veranderen. Maar ik begrijp het hoor: hier is eerder het probleem dat ante ons heel vroeg wakker roept. Om gek van te worden, want ze zijn idd neit uitgeslapen dan...
Slapen ze tesamen of apart? mss steken ze elkaar ook op?
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
jakke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Mei 07, 2008 8:46 am Onderwerp: |
|
|
ik luister mee....
hier is het een heletijd heel goed gegaan en nu komt er altijd iemand naar beneden en ze doen het alledrie hé,ik denk vooral om te kijken of ze toch niets zouden missen
ik heb ook al alles geprobeerd van straffen tot belonen en tussen de leeftijd van 3 en 8 is het heel goed gelukt maar nu dus ni meer. tot ik echt boos moet worden en ik vraag dan telkens of ze dat fijn vinden als ik me weer eens moet boos maken maar krijg dat een antwoord dat ze dat zeker ni fijn vinden waarop mijn vraag dan waarom doen jullie dat dan en dan antwoorden ze ik weet het ni pff kinderen
_________________ mama van rani (3-10-96 ) robby (30-4-98 ) en roy (30-4-98 ) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
tamtam

Geregistreerd op: 07 Okt 2007 Berichten: 592 Woonplaats: sint-laureins
Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Mei 07, 2008 12:14 pm Onderwerp: |
|
|
Ze slapen samen op de kamer maar hun kamer is in 2 gedeeld door kasten, in bed zien ze elkaar dus niet liggen
We hebben verduisterende rolgordijnen maar daar heb je nog kieren van, dus echt donker is het niet
Als het dan in de winter vroeg donker is moet er een lichtje branden van onze Kjell
We denken er nu aan om nog eens verduisterende overgordijnen bij te hangen want ze zijn ook al om 6u wakker, dus steeds voor de wekker afloopt
Ik denk ook nog even verder te doen met de lichtgevende sterren zodat het lampje, eens het volledig verduisterd is, kan uitblijven
Maar wat doe je als alle sterren van de plafond zijn, zoals nu, en ik er dus vanavond gene meer kan wegnemen?
En hoe neem ik het vanavond aan als ze er weer aan beginnen?
Ik ga ze alleszins de hele middag al positief belonen met hun goed gedrag, maar heb echt al schrik voor vanavond...
_________________ Tamara, mama van Sharissa (02/04/1993), Sibren (03/08/1995), Kjell (22/05/2003) en Tibbe (22/05/2003) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
Forumcategoriën
Zwangerschap, bevalling en kraamtijd Zorg voor jezelf en je relatie Stel jezelf even voor Infomap Aandacht voor broers en zussen Dagdagelijkse activiteiten Drie tegelijk 0-1 jaar Koffieklets Meetings en Data Opvoeding Veiligheid Gewiste Posts Belangrijke momenten Mannenpraat Samen of apart Opgroeiende drieling en meerlingen van hogere orde Het Grote Meerlingen Fotoboek Engeltjes Puberteit Links Beheerdersmap Te Koop / Gezocht Nieuwsbrieven Huishouden Borstvoeding of Flesvoeding Geldzaken en meerlingen Op reis met een meerling Medische vragen omtrent meerlingen Geboortekaartjes en doopsuiker
Meerlingenbibliotheek
Bezoek onze online meerlingenbibliotheek
Wat te doen bij luizen Hersenvliesontsteking Griep Eczeem Wat te doen bij diarree of buikgriep? Wat te doen bij darmkrampjes? Wat te doen bij astma? Wat te doen bij een allergie? Wat te doen bij verstikking? Wat te doen bij vergiftiging?
Bezoek ook eens Vermageren-lijnen-en-afvallen.org
|
|