Citytrip? Weekendje weg? Google Trouwen? Bruiloft organiseren?

Meerlingen & Tweelingen Blogs
sundance's blog
Isarubines blog
San's blog
L's blog
gyt's blog
muze's blog
katreseke's blog
twinneke's blog
pedro's blog
Jipenjanneke's blog

Het forum voor en door meerlingenouders! Meerlingen.org
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken 
 InloggenInloggen 
BlogsBlogs     ProfielProfiel 

help...ons kids staan steeds weer op!!!!

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Opvoeding
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
pascale

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Wo Mei 07, 2008 8:10 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

allé, een bord per kind hé
tamtam

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Wo Mei 07, 2008 8:42 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik ben toch ook eerder voor positief gedrag belonen en negatief gedrag negeren hoor muis
Soms heb je op de onze hun leeftijd meer negatieve dingen dan positieve en je mag thuis nog zo je best doen het meeste slechte gedrag leren ze echt wel op school van vriendjes en daar ben je dan niet de hele tijd bij
op de leeftijd van 5 jaar zit je dan in een viceuze cirkel waar je enkel uit kan komen met positief gedrag te stimuleren en dus te belonen en dat gaat echt niet alleen met knuffels en zoenen op deze leeftijd, daar heb je meer voor nodig...
isarubine

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Wo Mei 07, 2008 8:43 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Het gaat hem niet zozeer om het belonen van normaal gedrag maar het onder de aandacht brengen dat ze het goed doen in hun leven ipv hen almaar terecht te wijzen op wat niet mag . Die van ons vonden inderdaad het kleven van de stickers veel plezanter dan het uiteindelijk kadootje die och got niet eens een euro kostte maar eens het gedrag correct is angeleerd dan is het ook gedaan en dan vragen ze er zelfs niet om om een kadootje voor goed gedrag . Ik vraag veel , heel veel van ons kinderen , soms meer dan leeftijdsgenootjes doen en ik vind dan ook dat ik dat toch ten aanzien van hen mag tonen dat ze correct bezig zijn . Dus voor mij werkt het beloningssysteem ook heel goed. Het is trouwens al een hele tijd geleden dat ik het gebruikt heb.
Nog iets : ik kan met mijn kids een hele middag zonder boos te moeten worden , zonder uit de lijn lopende kids gewoon alle winkels van Eeklo afdweilen zonder hen harnassen en dergelijke te moeten aandoen . Als ik hen om dit te verkrijgen kan omkopen door hen een kleurboek van 1 euro te beloven en te kopen , ben ik dan zo fout bezig? Ik heb een aangename dag gehad en de kids ook en het heeft me 2 euro gekost !En de kids straalden dat ze wisten dat ze flink geweest waren . En das voor mij de mooiste beloning.
Als je het eens goed bekijkt doen alle volwassenen niks anders van ganse dagen dan dinegen doen omdat ze ervoor beloond worden . Er zijn maar weinig mensen die gratis gaan werken want zelfs vrijwilligers beginnen al te zagen om een vergoeding, er is niemand die een tandje bij zal steken als het toch niets extra's opbrengt , we maken ons huis proper omdat we ons daarna goed voelen en niet (uitzonderingen toegelaten) omdat we zo graag ons kl***afdraaien. Onze hele maatschappij is er eentje van beloning , dus waarom je kids niet belonen omdat ze gewoon lief zijn en niet je dag verzieken zoals zovele. En tieners die ontsporen omwille van het feit dat ze beloond zijn voor goed gedrag? Zie ik nog niet zo gauw gebeuren , denk eerder dat het is omdat ze gewend zijn van op alles hun zinnetje te krijgen en dat heeft niks te maken met belonen omdat ze goed gedrag leveren maar met niet straffen bij fout gedrag en het foute gedrag nog es te voeden door hun bij fout gedrag te stimuleren en hen om te kopen tijdens het foute gedrag . Het hele beloningssysteem steunt net op het feit dat je stout gedrag negeert of bestraft en goed gedrag sterk in de kijker zet .

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog Website bekijken MSN Messenger
gyt

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Wo Mei 07, 2008 10:26 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

ik blijf ook fan van het beloningssysteem hoor. In het begin werkten wij met stempels bij Line, en ze was altijd supertrots dat ze een stempel mocht zetten (en dat was een heel belangrijke keuze, welke stempel ze uit het doosje haalde). En die cadeautjes waren eigenlijk het soort dingen die ze sowieso wel eens krijgen tussendoor...
Zeg Pascale, hoe ziet zo'n beloningsbord er uit? Want wij maakten altijd een kaart op de pc, met vakjes, waar ze dan haar stempels in mocht zetten, en op het einde van het blad stond dan een cadeautje getekend (zo konden we het aantal stempels ook opdrijven zonder dat ze het echt doorhad Wink ). Maar de jongens trekken die blaadjes altijd van het witte bord Rolling Eyes (of maak eens een foto)
muzemans

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Do Mei 08, 2008 7:43 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Je hebt van die catalogussen met educatief gerief (tante kat: help eens, jij hebt er zo) en daar kun je dat kopen...
En muis: ik sta dagelijks in de realiteit van 15-20 jarigen, en slecht gedrag komt echt niet door goed gedrag te belonen als ze jong zijn... Was het maar zo simpel: het zou mijn werk veel gemakkelijker maken...
Ik wil ook niet gans de dag zitten sakkeren en gedrag bij te sturen. En zoals ik al schreef: het leuke aan het systeem is dat je soms heel bewust moet stilstaan bij goed gedrag en er ook tijd voor moet maken. En ja, ik weet het, je probeert het wel te doen, maar eerlijk is eerlijk: ik vergeet het soms ook door de drukte van het leven...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Blog Website bekijken
pascale

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Do Mei 08, 2008 7:55 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Gisterenavond is het heel vlot verlopen. Nu volhouden zeker.
Ik ben benieuwd hoe het vanavond met de papa zal gaan want ik heb late dienst.
Vanmorgen hebben ze hun eerste magneetje mogen kiezen en dat vonden ze al leuk op zich. Op dit moment is de verrassing nog bijzaak.
Nu afwachten hoe het verder gaat verlopen.

Hier is een foto van het beloningsbord

en dit zijn de verschillende magneetjes

ja gyt, voorlopig werpt het hier zijn vruchten af
Jij ook nog veel succes met je zoektocht naar een bord
gyt

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Do Mei 08, 2008 6:46 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

grr, de foto's doen het niet, dus nu zie ik nog niets!
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Opvoeding Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 3 van 5

Ga naar: