| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Jipenjanneke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Mei 14, 2008 10:02 am Onderwerp: 1tje ziek, wat met 't andere? |
|
|
Hey, ik weet niet of mijn vraag hier thuishoort, maar ik vond dat de beste plek. Zoals ik net in m'n blog schreef, is Tinne ziek geworden (volgens de huisarts buikgriep). Ze moet dus enkele dagen thuisblijven van de opvang. Wouter heb ik deze morgen wel gebracht. De papa is thuis gebleven voor Tinne en ik heb morgen een vrije dag. Maar ik voelde me zo schuldig toen ik Wouter bracht, hij begon ook te huilen toen ik hem een kusje gaf en wou vertrekken naar 't werk.
Nu ben ik dus aan 't denken om Wouter morgen ook thuis te houden. Ik vind onze kinderen super, maar vind het erg zwaar om ze allebei thuis te hebben als ik alleen ben. Ik kan er niet tegen dat ze huilen, en gegarandeerd hangen ze het dan extra uit. Hen eten geven lukt me ook niet zo vlot als de papa (hij trekt zich hun gejammer minder aan, ik word er gewoon nerveus van - ook daar enorm veel schuldgevoelens over).
Tips? Hoe deden jullie het? Als Wouter ok is toch naar de opvang sturen (want daar is hij ook wel echt goed, dat huilen is normaalgezien alleen maar even smorgens volgens de onthaalmoeder)? Als hij ondertussen 't virusje ook te pakken heeft, hou ik hem uiteraard thuis.
Groetjes
Ann
ps: heb de laatste tijd erg veel last van het 'ben-ik-wel-een-goeie-mama-syndroom...
_________________ Ann, Mama van Tinne en Wouter °09-08-07
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
muzemans

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Mei 14, 2008 10:28 am Onderwerp: |
|
|
als er één ziek is, gaat de ander gewoon naar school (vroeger de opvang). Ik zie het eerder als een unieke kans om zich eens zonder de broer in groep te bewegen. Moet zeggen dat ze er op voorhand niet naar uitkijken, maar achteraf wel altijd heel erg blij om zijn. En het zieke kind heeft dan ook echt volledig de aandacht van mama of papa en kan dan eens echt verwend worden...
Ik merk ook dat als ze met twee zijn, het zieke kind zich soms gaat 'forceren' om toch mee te spelen...
De reactie van de juf vind ik ook altijd fascinerend: blijkbaar zijn ze alleen echt wel brave kindjes in de klas... En als ze elkaar terugzien hebben ze heel veel te vertellen aan elkaar...
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Saskia

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Mei 14, 2008 10:32 am Onderwerp: |
|
|
Ik heb ook al ondervonden dat ze het dan het eerste moment moeilijk hebben. Maar ik doe het ook zoals Muze. Trouwens, ik moet hen dan meenemen naar het kantoor en met twee helpers hier naast mij, wordt er niet veel gewerkt. Soms kan de papa wel thuis blijven, maar ook niet altijd.
En het is zoals Muze schreef, eens weer samen zijn ze heel content. Bovendien hebben ze genoten van eventjes de aandacht voor zich alleen.
Dus maak je maar niet al te veel zorgen. Je bent goed bezig en je bent een super mama.
_________________ Saskia, mama van Amaryllis en Camille (20/07/2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
L

Geregistreerd op: 22 Dec 2006 Berichten: 622 Woonplaats: affligem - vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Mei 14, 2008 10:41 am Onderwerp: |
|
|
we hebben het gisteren ook zo gedaan, Yarne ziek met windpokken naar oma en kenzo met grote broer naar de creche.
Kenzo voelde zich de eerste uren wat verloren zei ze maar was toch heel flinke en heeft zich flink herpakt en flink gespeeld dus ideaal om eens ff zonder zijn broer de wereld te verkennen...
t is niet makkelijk vind ik als je met twee (of hier zelf drie)alleen thuis bent, hier lijkt het ook dat papa daar beter in is als mama maar ik probeer het toch steeds meer en meer, want ja, we moeten toch ook wennen he!
|
 |
double fun

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Mei 14, 2008 11:16 am Onderwerp: |
|
|
Heb die situatie nog niet voor gehad, maar kan in ieder geval wel zeggen dat je maandag toch een goede presentatie hebt gegeven van perfecte-mama-van-een-tweeling .
Wat wij hebben gezien was een mama die wist wat ze deed, veel kusjes en knuffels gaf en perfect reageerde op de wensen van haar twee klein petotterkes. Daarbij zagen we een (op het oog toch ) gelukkige papa en twee stralende kindjes...
Weg met die twijfel dus!!!!
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 4102 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Mei 14, 2008 2:47 pm Onderwerp: |
|
|
hier zijn ze nog niet extreem veel gescheiden geweest, al was het maar omdat ze hier zelfs ziek naar de creche mogen. Maar toen Lennart in het ziekenhuis lag, moest Pieter toch ook in zijn eentje naar de creche. Wel moet ik vaak Lennart afzetten en dan nog met Pieter naar de kiné rijden, en tja, dat vindt Lennart dan idd niet leuk. Maar als Pieter er dan een uurtje later aankomt, is hij des te blijer dat broer er ook weer is.
Maar eens naar school is het toch ook de bedoeling dat enkel de zieke kindjes thuisblijven hoor (meestal met een opvoedster, dus niet faken om thuis te blijven met mama of papa)
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Jipenjanneke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Mei 14, 2008 7:52 pm Onderwerp: |
|
|
@ double fun: merci'kes - ik probeer gewoon m'n best te doen, maar soms leg ik de lat voor mezelf wat hoog. Een twin is daarom eigenlijk 't beste wat me kon overkomen: zij zorgen er wel voor dat ik realistisch blijf in wat ik moet kunnen en moet doen.
Maar perfect voelde ik me toen niet hoor: ik hing onder kaka en fruitpap
_________________ Ann, Mama van Tinne en Wouter °09-08-07
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|