| |

sundance's blog Isarubines blog San's blog L's blog gyt's blog muze's blog katreseke's blog twinneke's blog pedro's blog Jipenjanneke's blog
|
|
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
muzemans

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Apr 17, 2008 1:58 pm Onderwerp: |
|
|
Welkom in de peuterpuberteit!
ik ging hetzelfde zeggen als joe: geef ze mss 1 kast waar ze inmogen met allerlei spulletjes van hen. Het is ook een periode dat ze je heel graag imiteren, dus wsl willen ze je nadoen.
In de hoek lukte niet bij ons, ze kwamen er gewoon uit. Rond die leeftijd werd het park de time-out plek. Werkte heel goed. (tot ze er uit konden klimmen natuurlijk )
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
klaartje

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Apr 17, 2008 2:42 pm Onderwerp: |
|
|
Hoi iedereen,
Bedankt al voor jullie reacties.
Ondertussen heb ik ze een paar kastjes gegeven om te spelen. Die waren eigelijk voorzien voor hun speelgoed later maar die hebben ze nu al. Maar mijn man denkt dat ze het onderscheidt niet gaan kunnen leren. Welke kast wel en welke niet.
Ik probeer ze ook in de ogen te kijken en zeer streng te zeggen nee, dat mag niet! Bij Ella heeft dit echt effect maar bij Vince minder. Nu hij doet ook de kasten open en Ella haalt dan alles eruit he;.. Terwijl broer er naar kijkt.
Misschien moet inderdaad het park proberen als "afzondering". Maar haal ik ze er dan ook uit als ze nog huilen?
Ik prijs ze zoveel ik kan als ze flink zijn, probleem is dat je dan zelf van de gelegenheid wil gebruik maken om vlug effe aardappelen te schillen hé.
Dat imiteren klopt hoor!! Terwijl ik sta te koken geef ik ze een kloppe en een potje en ze rammelen erop los. Ons Ella proeft zelfs van haar gerecht zoals mama doet!! Echt schattig!
Ik hoop echt dat het een periode is waar we door moeten!! Laat de tips zeker maar komen en die dingen voor op de kasten ga ik zeker halen. Zo kan hij al zeker niet meer in de kast met de gasmeter kruipen!
_________________ Mama van Ella en Vince. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
muis

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Apr 17, 2008 7:39 pm Onderwerp: |
|
|
|
ik heb maar 1 tip voor je volhouden,helaas,en dit zeg ik niet voor je de moed in je schoenen te laten zakken,die periode zal nog even aanhouden,toch minimun nog een jaartje hoor,maar dan betert het vlug met af en toe nog wel eens zo een dag
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
mamavero

Geregistreerd op: 18 Jan 2008 Berichten: 11 Woonplaats: Wuustwezel (België)
Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Mei 14, 2008 10:29 pm Onderwerp: |
|
|
Tip 1: Living en keuken zoveel mogelijk peuter-proof maken door kasten af te sluiten. Wij hebben hier nog altijd fietsrekkers (of hoe noem je dat) rond ladekasten, zodat ze niet constant die lades eruit trekken. Je kan een aantal veiligheidsproducten kopen op www.babywalz.be.
Tip 2: Bij ons is de box (het park) momenteel de time-out plek. Wordt vooral gebruikt als ze vervelend doen, brullen zonder reden, aan tafel vanalles op de grond gooien en nog meer van die situaties. Ze mogen er pas uit als ze terug rustig zijn.
Succes ermee!
_________________ Mama van Lieselot en Hannes
° 25.05.2006
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
2lingmama

Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Mei 17, 2008 3:56 pm Onderwerp: |
|
|
Ik ben ook geen voorstander van zo veel nee zeggen, helaas bij nummer vier en vijf gebeurt het veel vaker dan dat het bij nummer een en twee gebeurde
En bij nummer drie was het niet nodig!
Mijn tip: er naar toe lopen, kastje dichtdoen, handje pakken meenemen en zeggen en laten zien wat wel mag.
Dus: Mama wil niet dat je met dit kastje speelt, maar kijk eens, met dit mag je wel spelen, of probeer deze kast eens open te doen
of wat dan ook.
Een eigen kast die wel open en dicht mag, dat werkt echt wel hoor!
_________________ Groetjes van Jolanda
mv Kyra & Jurgen 14.1.01
& Sverre 21.9.03
& Yrsa & Rivka 16.8.05 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
tamtam

Geregistreerd op: 07 Okt 2007 Berichten: 592 Woonplaats: sint-laureins
Del.icio.us
|
Geplaatst: Zo Mei 18, 2008 6:32 am Onderwerp: |
|
|
Hier hadden ze ook een kast waar echte kookspullen in zate nwaar ze wel mee mochten spelen
De rest van de kasten was ook met sloten beveiligd
We hebben later nooit problemen gehad dat ze, eens de sloten verwijderd waren, toch nog de andere kasten plunderden
Toen ik, eens ze in de peutertijd zaten, aan het koken was zette ik hun keukentje met kookspulletjes in de keuken en ging af en toe eens proeven van hetgeen zij klaarmaakten
Veel succes!
_________________ Tamara, mama van Sharissa (02/04/1993), Sibren (03/08/1995), Kjell (22/05/2003) en Tibbe (22/05/2003) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
lovemygirls

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Jun 02, 2008 10:05 am Onderwerp: nee, nee en nog eens nee |
|
|
Hoi,
Ik heb een tweeling van bijna 20 maanden.
Ook zij halen veel ondeugende dingen uit.
Als ik ook tegen de een zeg dat het niet mag dan kijkt ze de ander aan (alsof ze het moet overleggen). Dan kijkt ze weer naar mij en dan.... dan beginnen ze dus allebei heel hard te lachen (alsof ze willen zeggen: ach mama, jij hebt niks te zeggen, wij zijn tenslotte met z'n tweetjes).
Heel vervelend en moeilijk te doorbreken patroon.
Ook hun kwamen in de kastjes en daar zijn klemmetjes opgegaan.
In Nederland kan je deze bij de Praxis, Gamma en andere doe het zelf zaken kopen of inderdaad bij de Ikea.
Nu ze echter niet meer in de kastjes kunnen hebben ze een nieuw spelletje. Nu hebben ze van ons gezien hoe de tv aan en uit kan, dus ook onze apparatuur stond niet meer veilig. Gelukkig heeft manlief nu een platte tv gekocht, die aan de muur hangt, zodat ze daar niet meer bij kunnen. Toch zoeken de meiden steeds mijn grenzen.
Nu klimmen ze telkens op de tafel. Ik waarschuw ze 3x en bij de volgende poging krijgen ze een waarschuwende tik op de been die ze als eerste op de tafel willen plaatsen.
Normaal gesproken sla ik me kinderen niet hoor....
Maar als ze mij aankijken en me gewoon uit gaan lachen, tja, dan wil ik wel even duidelijk hebben wie de baas in huis!
Nu beginnen ze eindelijk te luisteren als ik ze waarschuw.
Ze weten echt wel wat ik met mijn wijsvinger bedoel als ik nee zeg.
Soms kijken ze me al aan met hun nee-schuddende hoofdje.
Dus ze weten het echt wel hoor!!
Als ik ze appart heb, dan is er geen ondeugd bij.
Misschien omdat ze dan weten dat het 1 tegen 1 is??
De enige tips die ik dus kan geven, is:
Laat zien met je houding dat je de baas bent,
Laat horen met je stem dat je de baas bent en blijf (hoe moeilijk ook)
heel consequent. Doe je wat je zegt.
Als je zegt dat ze na 1x in de hoek moeten staan, dan zet je ze daar ook neer na de volgende keer. Nee = Nee !! Dit geld voor allebei.
Blijf serieus kijken (hoe makkelijk ze je ook kunnen overhalen om in de lach te schieten). En ja, als ze iets goed doen, dan prijzen of belonen.
Bijvoorbeeld: Oooh kindje, wat ben je lief aan het spelen!!
Deze leeftijd, is lastig omdat ze je uitproberen.
Daarom moet je heel duidelijk je grenzen stellen en daaraan vasthouden.
Verder vinden mijn kinderen het leuk om te helpen en alles wat ik doe na te doen. Dus soms geef ik ze een doekje en ga zelf de vloer bijvoorbeeld dweilen. Een goed voorbeeld is tenslotte belangrijk, want kinderen doen vaak dingen van je na
Ik wens je veel succes!!!
groetjes van lovemygirls
_________________ Heb nooit geen spijt van een beslissing, op het moment dat je deze nam was het de juiste. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
Forumcategoriën
Zwangerschap, bevalling en kraamtijd Zorg voor jezelf en je relatie Stel jezelf even voor Infomap Aandacht voor broers en zussen Dagdagelijkse activiteiten Drie tegelijk 0-1 jaar Koffieklets Meetings en Data Opvoeding Veiligheid Gewiste Posts Belangrijke momenten Mannenpraat Samen of apart Opgroeiende drieling en meerlingen van hogere orde Het Grote Meerlingen Fotoboek Engeltjes Puberteit Links Beheerdersmap Te Koop / Gezocht Nieuwsbrieven Huishouden Borstvoeding of Flesvoeding Geldzaken en meerlingen Op reis met een meerling Medische vragen omtrent meerlingen Geboortekaartjes en doopsuiker
Meerlingenbibliotheek
Bezoek onze online meerlingenbibliotheek
Wat te doen bij luizen Hersenvliesontsteking Griep Eczeem Wat te doen bij diarree of buikgriep? Wat te doen bij darmkrampjes? Wat te doen bij astma? Wat te doen bij een allergie? Wat te doen bij verstikking? Wat te doen bij vergiftiging?
Bezoek ook eens Vermageren-lijnen-en-afvallen.org
|
|