Citytrip? Weekendje weg? Google Trouwen? Bruiloft organiseren?

Meerlingen & Tweelingen Blogs
sundance's blog
Isarubines blog
San's blog
L's blog
gyt's blog
muze's blog
katreseke's blog
twinneke's blog
pedro's blog
Jipenjanneke's blog

Het forum voor en door meerlingenouders! Meerlingen.org
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken 
 InloggenInloggen 
BlogsBlogs     ProfielProfiel 

autorit Zuid-Frankrijk met tweeling van 2 jaar oud: tips?

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Op reis met een meerling
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
mamavero

nieuwkomer

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Wo Mei 14, 2008 10:51 pm    Onderwerp: autorit Zuid-Frankrijk met tweeling van 2 jaar oud: tips? Reageren met citaat

Hebben jullie tips voor lange autoritten?
We gaan binnenkort voor het eerst een lange autorit doen met de kids, eind mei vertrekken we voor 10 dagen naar Zuid-Frankrijk.
Heb er wat schrik voor, ze zijn nooit echt lang content in de auto en ik kan hen toch moeilijk gedurende 1000 km entertainen met poppenkast en gekke bekken?

De tips die ik tot nu toe al verzameld heb bij vrienden en buren:
- 's Nachts vertrekken rond 3u, zo zijn we al een eind op weg tegen zonsopgang.
- Natte washandjes binnen handbereik, als verfrissing bij warm weer.
- Regelmatig stoppen op een parking of zo. Lang genoeg pauzeren, dus niet enkel tanken, naar het toilet en terug weg, maar de kids even laten rondlopen, wat energie verbruiken. Potjes bellenblaas meenemen, leuke bezigheid op zo'n parking.
- Nieuw boekje voorzien voor in de auto.
- Tekenborden voorzien voor in de auto. Zo van die borden waarop je schrijft met een soort magneetstift en waarbij je de tekening met één beweging kan wegvegen. Ik hoop dat ze hier al oud genoeg voor zijn?

Andere tips nog altijd welkom, ik hoop dat we redelijk relaxed op onze bestemming geraken, ben heeeeeeeeeel benieuwd.

P.S. Ben niet van plan om DVD-speler aan te schaffen, ze kijken hier thuis maar amper TV, kunnen hun aandacht daar niet lang bijhouden.

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
muzemans

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Do Mei 15, 2008 7:49 am    Onderwerp: Reageren met citaat

op die leeftijd vertrokken wij gewoon tegen dat het bedtijd was. Meestal rond een uur of 8. En dan heel de nacht doorrijden, enkel eens vlug stoppen om te tanken (niet te lang, want dan werden ze wakker) en verder. De eerlijkheid gebied mij om te zeggen dat op de plaats van bestemming mijn mama en papa waren, zodat wij konden slapen en de kinderen entertainen. En in het terugkeren hetzelfde, dan waren we thuis tegen de ochtend en bracht ik ze naar de opvang, dan konden wij slapen...
Vrees om 3.00 's nachts vertrekken: je haalt ze midden uit hun slaap, ze zullen wsl wakker worden, hebben te kort geslapen en zullen lastig zijn...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Blog Website bekijken
Annemarie

regelmatig

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Do Mei 15, 2008 6:50 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Hey mamavero, effe naast de kwestie, maar wij kennen elkaar hé! Wist niet dat jij ook op deze site kwam, wel leuk! Ivm jullie reis kan ik je geen tips geven, wij durven er ons dit jaar nog niet aan wagen met ons meisjes, volgend jaar misschien? Hoewel, dat zeiden we vorig jaar ook... Very Happy Toch veel plezier gewenst, en ik hoor binnenkort graag jullie verhalen!
Groetjes!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
gyt

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Do Mei 15, 2008 6:54 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

toen wij klein waren, vertrokken wij ook altijd rond 20h, en dan reed mijn papa de hele nacht door. Zo ver reden wij nog nooit met onze kids, maar wel zeer regelmatig 1.5 uur (en soms iets meer als het file is) naar mijn ouders. DVD hebben wij niet in de auto, maar wel twee enthousiaste ouders die liedjes zingen, en vragen om auto's in een bepaalde kleur te zoeken (zo kon ik Line toen ze bijna 3 was ooit een half uur zoet houden op zoek naar een roze auto). Bij het autospel moet je er wel bijnemen dat je de hele rit hoort 'nog een rode auto voor papa', 'nog een blauwe auto voor mama', 'nog een groene auto voor opa' Laughing Ook zoeken naar dieren doen ze graag.
Tekenborden hebben ze hier sinds hun twee jaar, en ze hebben er ongelofelijk veel plezier mee. Maar... vooral samen met ons. Echt handig zijn die dingen niet in de auto wegens relatief groot en zwaar.
Als kind hadden wij ook van die speciale plakkertjes voor op de ruiten, en daar kunnen ze lekker aan peuteren: erop en eraf. Die hebben wij ook klaar liggen voor een echt lange rit, moest het nodig zijn (maar nog niet nodig gehad, ze amuseren zich vrij goed).
lutg

bijna verloren

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Do Mei 15, 2008 11:16 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Zo'n spuitbus met water vind ik heel praktisch als het zo warm is. Zo kan je vlug eens van op een afstandje spuiten en dan krijgen ze een heerlijke nevel verfrissende druppeltjes over zich.

Toen ik klein was en we gingen op reis zwaaiden we altijd naar de auto's die achter ons reden, maar dat was uiteraard in het pré-autostoelentijdperk. Voor de rest vond ik het steeds vrij vervelend, want we zaten met 3 vanachter en op den duur was er altijd wel ruzie. En we hadden van die zwarte leren zetels waar je billen na een tijdje aan vastplakten Laughing Ach... jeugdherinneringen Laughing
mamavero

nieuwkomer

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Do Jul 31, 2008 9:39 pm    Onderwerp: CD Hallo peutertje! Reageren met citaat

De reis is intussen al lang achter de rug. We zijn naar het zuiden gereden in twee keer, met een overnachting in Beaune (= ergens halverwege). De eerste dag viel NIET mee, dat kwam vooral omdat we veel te laat weg waren, het was al bijna middag dus na een uur konden we al stoppen voor een picknick Wink en 's namiddags geraakten ze maar niet in slaap, op den duur moesten we bijna elk uur even stoppen om de benen te strekken... De volgende dag zijn we om 8u30 's morgens verder gereden, ging heeeeel vlotjes toen. Ons belangrijkste redmiddel voor onderweg was een CD die ik in de bib heb gevonden: "Hallo, peutertje". Echt een heeeeele grote aanrader! Muziek die speciaal gecomponeerd is voor peuters, ze werden daar super rustig van. De terugreis van het zuiden naar huis hebben we in 1 dag gedaan, 's morgens om 8u vertrokken en 's avonds om 23u waren we thuis, moe maar voldaan.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Op reis met een meerling Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: