| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
isarubine

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Jun 10, 2008 8:29 pm Onderwerp: |
|
|
oh maar wij kijken helemaal niet negatief naar de nederlanders hoor !!!!
Het is maar dat ik in een universitair ziekenhuis werk en vaak nederlandse miskleunen moet helpen oplossen die bij een accurate beahndeling helemaal zover niet zouden gekomen zijn. Vaak krijgen we dan de behandelende arts er ook nog bij en dan draaien ons ogen wel eens in ons oogkassen eerlijk gezegd vanwege de onzin die die soms uitkramen.
Maar we hebben dus echt niks tegen nederlanders !
_________________ groetjes,
Isabel;mama van Isaline en Ruben 05-01-2005 en Nicolas 21-11-2007
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 4102 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Jun 10, 2008 9:52 pm Onderwerp: |
|
|
alleen iets tegen het nederlandse systeem van gezondheidszorg op sommige vlakken... Ik word minder geconfronteerd met miskleunen zoals isa, maar stel me toch vragen bij systemen als de medicatie-enveloppe enzo...
Maar verder: ben dol op nederland!!! (is mijn favoriete vakantieland)
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
isa

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Jun 11, 2008 12:13 pm Onderwerp: |
|
|
misschien een rare vraag,maar wat is een medicatie-envelope?
wist wel dat jullie niks tegen nederlanders hebben hoor.
mijn verhaal was ook niet lelijk bedoeld(hoop niet dat het zo is overgekomen toch)
groetjes isa
|
 |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 4102 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Jun 11, 2008 9:12 pm Onderwerp: |
|
|
weet niet of het systeem intussen veranderd is, maar enkele jaren geleden op congres in amsterdam sprak ik met een aantal collega's. Bleek dat ze een soort 'enveloppe' kregen, waarin ze dan zoveel patienten met duur/nieuw medicijn A mochten behandelen per jaar, zoveel met duur/nieuw medicijn B per jaar, nog een bepaald aantal met duur/nieuw C, D en E, en al de rest moesten ze behandelen met oudere medicijnen, met meer nevenwerkingen... Dus die moesten voortdurend afwegen wie de nieuwe medicijnen mocht krijgen. Daar zou ik dus zot van worden, om zo te moeten werken!
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|