Citytrip? Weekendje weg? Google Trouwen? Bruiloft organiseren?

Meerlingen & Tweelingen Blogs
sundance's blog
Isarubines blog
San's blog
L's blog
gyt's blog
muze's blog
katreseke's blog
twinneke's blog
pedro's blog
Jipenjanneke's blog

Het forum voor en door meerlingenouders! Meerlingen.org
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken 
 InloggenInloggen 
BlogsBlogs     ProfielProfiel 

rekening van hospitaal

Ga naar pagina Vorige  1, 2

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Geldzaken en meerlingen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
San

bijna verloren

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Wo Jun 11, 2008 9:14 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Wij hebben hospitalisatie dus nooit moeten betalen, zelfs geen forfait, maar ik heb wel de rekening gezien en die bedroeg 1860 euro ongeveer: 1-persoons (privé) kamer, keizersnede, erelonen artsen. En dan lagen ze zelfs nog niet in de couveuse. Ik durf er niet aan te denken hoeveel dàt geweest zou zijn.

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Blog MSN Messenger
natty

regelmatig

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Do Jun 12, 2008 7:43 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Hoi,
Ik heb daar ook al aan zitten denken en samen met m'n vriend besloten om het dubbel kraamgeld gewoon te reserveren voor de ziekenhuiskosten. Zo reken ik niet op een beetje extra centen maar zal onze bankrekening er ook niet zozeer onder lijden... We waren ook te laat om een hospitalisatie af te sluiten voor de bevalling, maar waren nog net op tijd om, wanneer de kindjes zullen geboren worden, de wachttijd van mijn vriend net voorbij is, zodat de kids dan wel meteen een hospitalisatieverzekering krijgen. De wachttijd van de oudste in het gezin (bij ons dus mijn vriend) moet immers verlopen zijn wil je de kindjes verzekeren. Je weet maar nooit wat er kan gebeuren...
het kraamgeld bedraagt 1086 euro voor het eerste kind, bij geboorten van meerlingen wordt voor elke meerling het bedrag voor een eerste kind uitbetaald, (2 x 1086 euro dus voor ons tweelingmoeders). Hopelijk komen we daar ongeveer mee toe...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
sandrita

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Do Jun 12, 2008 5:12 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

natty normaal wel hoor
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Blog MSN Messenger
klaartje

regelmatig

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Do Jun 12, 2008 5:57 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Hoi iederee,
wel onze ziekenhuiskosten lagen een pak hoger omdat de kindjes 3 maand (alle bijna 12 weken om juist te zijn op neonato hebben gelegen.
Ik dacht ik zal het er ook op zetten maar ik wil jullie niet ontmoedigen hoor. Gelukkig had ik hospitalisatie en de kinderen dan ook.
Voor mij kwam het op een 1750 euro (KS en prive kamer, erelonen artsen en kine die op kamer kwam)
Voor de kids heb ik twee maal een factuur gehad van 760 euro , ik bedoel dus 760 euro X 2 = 1520 euro per kind (!!) dus dit ook nog eens twee maal . Ik dacht wel dat dit zogezegd het maximumfactuur was. Dat is zo iets vanuit de mutualiteit (of regering) dat je jaarlijks maar een maximum van dat bedrag kan hebben. Weet het niet meer. In elk geval hebben ze ons gezegd dat we de pech (!!!zo werd het letterlijk gezegd!!) hadden dat de kinderen in november geboren zijn en pas eind januari uit het ziekenhuis want zo was dat laatste factuur van januari op nieuw veel omdat het een nieuw jaar was. Dus nieuw maximumfactuur.
Snappen jullie het nog??

Het laatste factuur dus bedroeg 620 euro dit ook per kind (!!) dus 1240 euro in totaal.
De totaal kost heb ik nooit opgeteld en ga ik ook niet doen Wink
Dit zijn de facturen, eigen opleg als je geen verzekering hebt.
Dus wat je zelf moet betalen. Ik was dus heel blij dat ik een verzekering had. Maar ik moet er wel bij zeggen dat bij de facturen een brief zat dat je maandelijks kon afbetalen indien je contact op nam met een nummer vermeld op de brief.
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Geldzaken en meerlingen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

Ga naar: