Citytrip? Weekendje weg? Google Trouwen? Bruiloft organiseren?

Meerlingen & Tweelingen Blogs
sundance's blog
Isarubines blog
San's blog
L's blog
gyt's blog
muze's blog
katreseke's blog
twinneke's blog
pedro's blog
Jipenjanneke's blog

Het forum voor en door meerlingenouders! Meerlingen.org
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken 
 InloggenInloggen 
BlogsBlogs     ProfielProfiel 

bv afbouwen, hoe?

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Borstvoeding of Flesvoeding
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
mayake84

nieuwkomer

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Di Jun 10, 2008 2:44 pm    Onderwerp: bv afbouwen, hoe? Reageren met citaat

Volgende week worden ons dan en lies 5 maand, ze krijgen sinds hun 3 maand zo af en toe eens een flesje, omdat ik wel eens weg moet ofzobv, tandarts, tijd voormezelf, of rijexaam. nu sinds 1.5 wek eten ze patatjes. ik ben zo onderhand doodmoe aant geraken van oa bv te geven, ze hebben ook vaak last van krmpjes, leef dan ook heel sober aangezien ze tegen heel veel dingen niet tegen kunnen als ik het gegete heb. Ik heb nu beslist dat ik de bv wil beginnen afbouwen, geef al 5 maan ft bv en heb bij mijn eerste 2 dat telkens een jaar gedaan, maar heb gezegd bij de tweeing max een half jaar, als je dat dan maal 2 doet dan is dat een jaar eh;)ik geef enorm graag bv en het is met pijn in het hart, maar vanaf dat ze niet meer samen wilde eten is het eigenlijk zwaarder geworden, want doe precies soms nie anders dan eten geven. ik wil ng niet helemaal stoppen dat zeg ik wel, de voedingen van 'savonds half 8, de ochtend en de nacht wil ik houden want ben echt niet van zin om nog meer slaap te laten om 's nachts met flessen te prullen. maar de rest wel. zal een schema geven hoe ze ong drinken

+/- 's morgens tss 6 en 7 bv
tss 9 en 10 bv
rond half 1 ong patatjes en ofwel bv ofwel 60 ml pap.
tss 4 en 5 bv
tss 7en 8 bv
en soms tss 9 en 10 bv
de eers volgende is dan rond 2 à 3 uur.
kan ik die vanf 9 uur tot 5 uur ineens laten wegvallen en pap geven of is het beter dat ik dan bv en de volgende pap, dan weer bv, dan weer pap, zou het supererg vinden moest de bv ineens stoppen dus wil ik het goed doen.

ik vind dak het goed heb gedaan met de bv aan een tweeling, er zijn er die langer geve,maar ik heb nog 2 kleine dropjes die mama vaak nodig hebben, en ik merk gewoon dak aant einde van mijn latijn zit. k bedoel 1.5 week gelede was ik ziek had ik buikgriep met koorts, en door oververmoeidheid ben ik flauwgevallen en had ik een te lage bloeddruk.

hopelijk snel reacties.
groetjes maya
gyt

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Di Jun 10, 2008 6:43 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

maya, ik denk dat je je echt niet slecht moet voelen hoor. Je hebt het al ver gebracht, en je lichaam en geest moeten het nog aankunnen hé!
Ik begrijp je wel volledig dat het moeilijk is om afscheid te nemen van de bv. Zelf vond ik de beslissing te stoppen telkens vreselijk, maar mijn lichaam verminderde zodanig de productie dat de beslissing voor een deel voor mij genomen werd.
Ik heb wel verschillende collega's die nog tot ver over het jaar enkel 's morgens en 's avonds bv gaven, en dat dan wel genieten vonden (wel met eentje). Maar met twee moet je je toch ook in acht nemen hoor! Dé belangrijkste periode hebben ze binnen, moet je maar denken!
Wat ik ook wel telkens een tegenvaller vond als ik stopte: plots het bedrag dat we uitgaven aan poedermelk... maar da's weer een heel ander debat.
isarubine

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Di Jun 10, 2008 8:10 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

lees er eens dit onderwerp op na :
http://www.meerlingen.org/stoppen-met-borstvoedings-i...tips-t3190.html

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog Website bekijken MSN Messenger
tineke1974

nieuwkomer

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Do Jun 12, 2008 1:48 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

ik heb mijn dochter tot haar 1 ste verjaardag bv gegeven en vanaf haar 4de maand een fruithapje (meestal zelf vers klaar gemaakt) en van af haar 7de maand brood en een warme maaltijd (eerst uit potje , zit geen zout in , en daarna met de tafel mee)
verder tussen de maaltijden door bv.
´s nachts alleen op verzoek dus haar gewoon door laten slapen tot ze zichzelf melde.
dit werd al gauw een hele nacht doorslapen.

dus misschien is de nacht een begin om een voeding te minderen.

ik heb het beetje bij beetje afgebouwd zodat het allemaal soepel verliep.
ook ik kon echt van die momenten genieten als dan z´on kleintje lekker tegen je aan lag.

inmiddels ben ik zwanger van een tweeling en een dikke 30 weken heen
dus nu ben ik benieuwd hoe de bv nu gaan.

gr tineke1974
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Jipenjanneke

bijna verloren

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Do Jun 12, 2008 8:49 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Hoi Mayake, ik zat me dat al een tijdje af te vragen hoe je het bleef doen, door je blog te lezen. Ik was toen de kids een maand of 5 waren ook zo compleet op (Tinne kreeg om medische redenen geen bv meer, Wouter nog wel) dat ik gecrashd ben. Toen ben ik samen met een gezinsbegeleidster gestopt. Ik had ervoor wel al verschillende keren geprobeerd om de tijden tussen de voedingen te rekken, maar dat lukte maar niet. Ik denk dat ik gewoon teweinig had omdat ik zo moe was. En Wouter wou meer en meer, en ik kreeg dat maar niet voor elkaar. Tinne heeft in de eerste maanden ook vaak in 't ziekenhuis gelegen of we moesten met haar op controle, dat maakte het alleen maar vermoeiender. Voor mij was het eigenlijk een hele opluchting, dat stoppen met bv geven. Ik dacht dat ik er spijt van zou hebben, maar nee, ik voelde me terug mens. Ik was terug een mama voor de kinderen, een vrouw voor m'n man (die heeft ook zwaar afgezien in de periode ervoor en daar had ik enorm veel spijt van). Ik heb wel afgebouwd, maar ineens was 't me allemaal wat veel, en heb ik Wouter op een avond (3/1/08, vergeet ik nooit) z'n laatste voeding aan de borst gegeven, ze zijn dan blijven slapen bij oma en opa en ik heb niet meer gekolvd. Na een paar dagen kreeg ik toch wel last, en heb ik de druk weggekolvd, na 11d had ik niets meer.

Sinds de flesvoeding is Wouter ook in een normaal ritme (om de 4u) geraakt - héhé!

Ik ben nog steeds voorstander van bv, denk dat ik het wel opnieuw zou geven, maar ik ga niet meer over m'n eigen grens.

Succes ermee

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Borstvoeding of Flesvoeding Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: