Citytrip? Weekendje weg? Google Trouwen? Bruiloft organiseren?

Meerlingen & Tweelingen Blogs
sundance's blog
Isarubines blog
San's blog
L's blog
gyt's blog
muze's blog
katreseke's blog
twinneke's blog
pedro's blog
Jipenjanneke's blog

Het forum voor en door meerlingenouders! Meerlingen.org
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken 
 InloggenInloggen 
BlogsBlogs     ProfielProfiel 

doopsuiker voor de kindjes

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Geboortekaartjes en doopsuiker
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Jipenjanneke

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Di Jun 24, 2008 2:32 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

@kaya: wij hadden ook puzzelstukjes en die zijn allemaal goed terecht gekomen hoor!

Voor 't doopsuiker hadden wij enkele doosjes zeepbellenblazers (is er een officieel woord voor?) en verder wat potloodjes. Ik heb een deel in elkaar gestoken - al liggend, jawel - voor de geboorte, maar omdat we 't meeste volk op de babyborrel vroegen, heb ik de rest samen met de kraamhulp gedaan. Bij ons wel redelijk wat kids, dus we hadden in totaal zo'n 40 stukjes voor de kinderen. We hebben nu 4 potloodjes over - 2 voor elk kind, die gaan in hun doos. De smarties die erin zaten zijn door de papa meester gemaakt Embarassed

Suikerbonendozen hebben we wel over (zijn houten, de papa gaat er iets origineels mee maken - als hij tijd heeft) veel mensen zijn die vergeten op de babyborrel, terwijl wij wel elke keer zeiden, neem een doosje (jaja, straks... niet dus)

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog
kaya

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Di Jun 24, 2008 5:03 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Tjah, ik heb eens uitgetest met die puzzelstukjes (met een puzzel van mijn metekind met ongeveer dezelfde grootte van stukjes) en dat komt echt niet goed hoor... De enveloppes zijn ongeveer een centimeter dik...

Heb dan maar beslist om ineens zegels bij te plakken zodat ik me daar niet ongerust moet in maken. Tis toch belangrijk dat die kaarten toekomen hé!

jipenjanneke: op ons huwelijk hadden wij ook kleine cadeautjes (2 zeepjes in een speciale vorm) voorzien voor de gasten (lag op hun bord toen ze toekwamen) en meer dan de helft heeft ze ook laten liggen... Ik vond dat echt schandalig Evil or Very Mad Die dingen hadden geld gekost en iedereen liet ze zomaar liggen Sad
jakke

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Di Jun 24, 2008 5:48 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

@kaya die waren allemaal veel te zat om er nog aan te denken om het mee te nemen Wink
neske

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Di Jun 24, 2008 7:02 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

kaya schreef:
op ons huwelijk hadden wij ook kleine cadeautjes (2 zeepjes in een speciale vorm) voorzien voor de gasten (lag op hun bord toen ze toekwamen) en meer dan de helft heeft ze ook laten liggen... Ik vond dat echt schandalig Evil or Very Mad Die dingen hadden geld gekost en iedereen liet ze zomaar liggen Sad

Op ons huwelijk was het net hetzelfde. Ik had suikerbonen klaargemaakt, in doosjes zitten tellen dat er overal hetzelfde aantal inzat en dan kaartjes aangeknoopt enzo, en heel veel mensen hebben die toen ook laten liggen. Bij ons was het niet zo duur omdat ik het zelf gemaakt had, maar ik had er wel veel tijd ingestoken. Om dat werk uit te sparen hebben we nu trouwens beslist om het voor de doopsuiker via een winkel te doen. En na alles eens uitgeteld te hebben komt het niet eens zoveel duurder uit dan alles zelf te doen.

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Di Jun 24, 2008 7:34 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ja, ik had ook alles zelf verpakt en gedaan, alleen de zeepjes zelf waren gekocht. En idem dito daarom mijn beslissing om de doopsuikers te laten maken. Het verschil in prijs is volgens mij ook echt wel verwaarloosbaar als je bekijkt hoeveel ellenlange uren je aan zoiets kan spenderen... Smile

jakke: ik had beter kleine liqueurflesjes of zo gegeven hé! Laughing
Jipenjanneke

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Di Jun 24, 2008 7:49 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Bij ons waren het hartjeskaarsjes op den trouw - en jawel, die nam iedereen wél mee!! Heb er nog 1tje... Gek hé. En ja, voor ons huwelijk ook veel meer zelf gedaan dan voor de geboorte en moest er nog 1tje komen (zéér onwaarschijnlijk, maar ge weet nooit) doe ik waarschijnlijk nog minder zelf...

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog
twinneke

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Di Jul 22, 2008 9:36 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Wij hadden voor de kindjes een dik houten potlood dat je kon open doen, met erin enkele kleine kleurpotloodjes. Daaraan een zakje met...jawel, kersensnoepjes!! Wij hadden zo 70 stuks en ik denk dat er een stuk of tien over waren, maar ja, manlief staat in 't onderwijs en er zijn veel kindjes van school langsgekomen en uiteraard kreeg elk kind van zijn klas ook ééntje.
Voor de volwassenen had ik zelf zakjes genaaid met 'tweelingkersjes' op en daar zaten wel gewoon suikerbonen in (uit de Makro!) We hebben veel geld uitgespaard door het zelf te maken en aangezien ik al vroeg thuis zat, had ik daar tijd genoeg voor!

Voor de nieuwe baby ben ik nu ook volop aan de suikerbonenzakjes bezig, ga ze weer zelf maken. Deze keer met de naaimachine, vorige keer met de hand. Voor de kindjes moet ik nog iets bedenken...

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog Website bekijken
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Geboortekaartjes en doopsuiker Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 4 van 5

Ga naar: