| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 4099 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Jun 26, 2008 7:10 pm Onderwerp: |
|
|
ik heb het een beetje zoals San gedaan: als de ene wakker werd, de andere ook drinken geven. En zo kwamen ze na een maandje automatisch op hetzelfde ritme. Maar ik heb hen eigenlijk nooit wakker gemaakt omdat het 'het uur' was, gewoon gewacht tot er eentje wakker werd en honger had...
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
muis

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Jun 26, 2008 7:32 pm Onderwerp: |
|
|
|
ik had de raad gekregen om ze wakker te maken zolang ze geen 3 kg wogen,een keer ze die gepasseerd zijn mag je ze laten slapen,bij ons heeft het geen week meer geduurd eer ze doorsliepen,dus aangezien ze al meer dan 4 kg wegen,laat ze maar slapen s'nachts,ze worden wel op tijd wakker om te eten hoor
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Jipenjanneke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Jun 26, 2008 8:06 pm Onderwerp: |
|
|
Wij moesten Tinne van de arts in het begin ook wakker maken (Wouter werd uit zichzelf wakker) maar dan dronk ze erg slecht. We hebben dat niet lang gedaan...Na een tijdje werd ze toch vanzelf wakker om voeding - ik liet haar op vraag komen, we hadden in 't begin weinig tot geen ritme.
Volgens de arts van Kind en Gezin hadden ze tot 5kg een nachtvoeding nodig, en de onze zijn ook rond die periode binnen doorslapen snachts.
_________________ Ann, Mama van Tinne en Wouter °09-08-07
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
lutg

Geregistreerd op: 15 Aug 2007 Berichten: 1139 Woonplaats: west-vlaanderen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Jun 26, 2008 10:24 pm Onderwerp: |
|
|
Wij maakten ze 's nachts nooit wakker voor hun voeding. Ik had ook geen wekker staan (en viel als een blok in slaap), maar als ze honger hadden lieten ze dat wel merken.
_________________ Mama van E & M (°14/05/2007)
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
anjake

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Jun 27, 2008 7:52 am Onderwerp: |
|
|
Heb de meisjes deze nacht gewoon laten slapen.
Ze zijn beiden rond 2.30 uur wakker geworden.
Allebei goed gedronken en ze zijn als een blok terug in slaap gevallen tot 07.30 uur.
Aan al de mama's bedankt voor het advies.
Want volgens de arts van kind & gezin moeten ze nachtvoeding krijgen tot 6 kg.
_________________ Anja,mama van Enya & Leyla °30/04/08 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
jakke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Jun 27, 2008 8:10 am Onderwerp: |
|
|
och ni te veel geloven van kind en gezin hoor,telkens we naar daar moesten hadden ze iets anders dan moest het ineens zo en dan weer zo,ze weten het zelf ni,gewoon verder doen hoe je bezig bent met een beetje gezond verstand komt het allemaal goed
_________________ mama van rani (3-10-96 ) robby (30-4-98 ) en roy (30-4-98 ) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
mia

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Jun 27, 2008 8:54 am Onderwerp: |
|
|
Hallo,
ik heb de onze altijd op vraag eten gegeven, en ze dus nooit wakker gemaakt. Ik heb een goeie twee maand borstvoeding gegeven, behalve het laatste flesje 's avonds, dat was flesvoeding. Erna heel snel volledig flesvoeding.
Ze zaten eigenlijk vanzelf bijna altijd gelijk van schema. Op één week na, hebben ze altijd tegelijkertijd honger gehad. Er moest er dus wel altijd eentje wachten. Op een bepaald moment, kwam ik maar aan vier voedingen per dag meer, terwijl ik volgens kind en gezin absoluut nog vijf voedingen moest hebben. We hebben dan een tijdje geprobeerd om toch aan vijf te geraken, maar dat was niet te doen. Hun laatste voeding was dan veel te laat op de avond, en ze hadden heel de dag door geen spatje honger. Uiteindelijk hadden ze in het totaal niet meer op dan als ik op vier voedingen zat, met dat verschil dat het wel een hele strijd was zowel voor hen als voor ons, omdat zij het gevoel hadden dat ze heel de dag door moesten eten zonder dat ze honger hadden. Ik heb dat dus vrij snel opgegeven, en ben dan toch op vier voedingen overgegaan tegen het advies van kind en gezin in. En ze zijn altijd mooi hun groeicurve blijven volgen. De kids vonden het een echte verademing zo.
Ik moet er wel bijzeggen dat de onze wel een redelijk goed gewicht hadden bij de geboorte. Hannah woog 2.805 kg en Thomas 2.685 kg.
Ze hebben altijd tussen de P3 en de P10 gelegen (dichter bij de P3 dan bij de P10)
Ik had ook een babyweegschaal thuis de eerste vijf maand, dus ik kon goed in de gaten houden of ze hun curve bleven volgen.
Dus, als hun gewicht een beetje in orde is zou ik de wekker niet meer zetten. Als ze honger hebben, zal je het wel horen.
Groetjes, en succes
_________________ mama van Hannah en Thomas (5 augustus 2007) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|