| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Fran

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Jun 30, 2008 8:08 pm Onderwerp: minimumtermijn op bv??? |
|
|
Ik vroeg mij af of je gedurende een minimum periode bv moet geven opdat het effect zou hebben. Heeft het zin 2 weken bv te geven en dan over te schakelen op flesjes? Ik weet nog niet goed wat ik ga doen... Bv lijkt toch veel vermoeiender dan flesvoeding en met een echtgenoot die vaak in het buitenland is... Ik zal wel kraamhulp hebben, maar ik weet niet of het wel zal lukken. (een vraag waar iedereen op voorhand waarschijnlijk wel mee zit...) Wat denken jullie? Ik zou, zoals elke moeder graag het beste geven... Dat is natuurlijk bv... Anderzijds hebben de kindjes natuurlijk ook niets aan een oververmoeide mama en moeten we toch met volle teugen van die prachtige periode kunnen genieten...
_________________ Mama van Romane en Emilie, geboren op 18 augustus 08 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 4102 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Jun 30, 2008 9:12 pm Onderwerp: |
|
|
je moet dat echt voor jezelf uitmaken, wat je het gemakkelijkst vindt. Als je trage drinkers hebt, is het een heel andere situatie dan wanneer je vlotte drinkers hebt die je ook tesamen kan aanleggen. Persoonlijk vond ik bv veel gemakkelijker: geen gesukkel met dat steriliseren van flesjes, dat geknoei met poeder als ze liggen te brullen van de honger, stressen als je weg gaat of je alles bijhebt,... Bij Line gaf ik vier maanden exclusief bv, en dat ging heel vlot. Maar het moet dan ook gezegd: ze dronk op tien à vijftien minuten beide borsten leeg. Als ik er zo twee tegelijk had kunnen aanleggen... Maar de jongens snapten het niet, vandaar dat ik wel flesjes moest geven. Maar al gaf ik die flesjes gelijktijdig, soms duurde het wel een half uur eer die leeg waren... (en soms hoor je dat het nog langer kan duren). En toch kolfde ik nog af in die periode, omdat ik dat nu eenmaal wilde.
Je moet vooral achter je keuze staan, en dan hoop ik voor jou dat je omgeving er ook achter staat. Bij mij stonden bij het afkolven voor de jongens niet veel mensen achter me, en dat hielp allesbehalve... Ik heb het alleen vier maanden uitgehouden uit pure koppigheid.
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Bibi'ke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Jun 30, 2008 9:26 pm Onderwerp: |
|
|
Zoals gyt zegt...dat moet je voor jezelf uitmaken.
Ik heb het maar 2 weken volgehouden.
Ze dronken nochtans heel goed. Had goede uitleg gekregen in't ziekenhuis hoe ze juist aanleggen...samen of apart...
In't ziekenhuis ging het prima maar daar heb je rust in overvloed.
Eens thuisgekomen zijn er altijd wel karweitjes die je wil doen en zo... (had ook geen hulp) ik maakte dus niet genoeg melk aan zodat ze op een dag eigelijk constant aan de borst wilde...heel vermoeiend.
Toen besloot ik om af te kolven en kunstvoeding bij te geven.
Maar als je niet voldoende rust heb je weinig of geen melk dus ook met afkolven gestopt en volledig op kunstvoeding overgestapt.
Ze hebben het toch 2 weken gekregen...ik heb het geprobeerd.
_________________ mama van Axel & Axana 27/10/'07 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
muzemans

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Jul 01, 2008 8:31 am Onderwerp: |
|
|
ik heb nooit bv gegeven, en vind niet dat ik niet het beste gegeven heb aan hen. Ze zijn niet meer of minder ziek geweest dan andere babies...
Zoals mijn voorgangers zeggen: je meot doen waar je jezelf het beste bij voelt. En ik kan ja verzekeren dat je moet opboksen tegen heel wat meningen van mensen als je zegt dat je geen bv gaat geven, en zelfs niet heel even. Wordt totaal niet aanvaard. Ben zelf koppig en eigenwijs genoeg om me daar niet teveel van aan te trekken, maar met een lijf vol hormonen, was het niet altijd evident...
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
ils

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Jul 01, 2008 9:08 am Onderwerp: |
|
|
Doe vooral waar je jezelf goed bij voelt!!! En trek je maar niets aan van al de commentaar die je sowieso gaat krijgen!
Ik heb bij de meisjes 8 weken afgekolfd en als ik niet genoeg bv had, kregen ze kunstvoeding bij. Milo heeft slechts 5 weken bv gekregen en zowel hij als ik waren veel gelukkiger toen hij kunstvoeding kreeg!
Mijn kinderarts heeft me met de meisjes een keer gezegd dat de kindjes veel meer hebben aan een gelukkige mama die geen bv geeft, dan aan een ongelukkige die het wel doet! Ik vond dat toen een hele fijne opmerking.
_________________ mama van Milo (16/02/06) en Marin en Meike (13/07/07) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Saskia

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Jul 01, 2008 10:01 am Onderwerp: |
|
|
Je moet je er idd goed bij voelen en je absoluut geen schuldgevoel laten aanpraten over je keuze.
_________________ Saskia, mama van Amaryllis en Camille (20/07/2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Vlinderelf

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Jul 01, 2008 11:19 am Onderwerp: |
|
|
Inderdaad doen waar je zelf het beste gevoel bij hebt maar om concreet op je vraag te antwoorden: elke termijn dat je bv geeft heeft echt wel zin... De eerste dagen zitten er enorm veel voedingsstoffen, vitamines, antistoffen, vetten in de melk. Dus al geef je maar 3 dagen bv, het heeft zeker zin. Maar flesvoeding is ook goed en je kan zeker evenveel liefde aan je kindjes geven...
Wat ik geleerd heb ondertussen:
* Als je toch graag bv wil geven voor een langere periode, raad ik je aan om je goed te informeren en er toch wat over te lezen. Hoe meer je erover weet, hoe gemakkelijker het vol te houden is. Dan weet je wat je moet doen als je bepaalde probleempjes tegenkomt. Een hele goeie site waar werkelijk alles te vinden is over bv: www.borstvoeding.com
* Zorg dat je iemand (liefst meerdere personen) hebt om bij terecht te kunnen als je het wat moeilijker hebt. Dat geldt niet alleen voor het geven van bv maar voor alles wat babies betreft... Een kraamhulp is een goed begin, een vriendin die ook kindjes heeft, een moedergroep, deze site, ... Er zijn vele mogelijkheden.
_________________ Mama van Ella & Yane °23/01/08
(Yane stierf op 9 februari aan een hartafwijking) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|