| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
muzemans

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Jul 03, 2008 5:41 pm Onderwerp: |
|
|
ik vond het helemaal geen gedoe met flesjes!! En wat een voordeel: ook iemand anders kan eten geven! Met twee babies was ik heel blij dat kris ook 1 een flesje gaf.
En geen gedoe met lekkende borsten, grote bh's, opletten op wat je eet, gebrek aan nachtrust,...
Zo zie je maar: elk ding heeft zijn voor en nadelen, alleen doen wat je ZELF wilt! En je niet laten pushen in wat voor richting ook!
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Medea

Geregistreerd op: 02 Jul 2008 Berichten: 33 Woonplaats: Vlaamse Ardennen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Jul 03, 2008 6:03 pm Onderwerp: |
|
|
Natuurlijk heeft alles voor- en nadelen. Mijn man heeft eenvoudigweg geen tijd om bij te springen in de dagelijkse hulp voor de babies, behalve hooguit de hele eerste weken - dus de flesjes zou ik ook alleen moeten geven. Ik kan me voorstellen dat 't makkelijker is als je daar hulp in krijgt. Bovendien slapen wij twee (hoge) verdiepingen hoger dan de keuken, dus ik zie me echt niet 's nachts naar beneden lopen om de flesjes klaar te maken en op te warmen. Maar anderzijds, je kan makkelijker eens weg zonder baby als je flesjes geeft, je hoeft niet af te kolven en zo, dat was iets wat ik persoonlijk vreselijk vond...
Gebrek aan nachtrust is volgens mij echt wel identiek bij borstvoeding of flesjes, ik denk dat zo goed als geen enkele jonge ouder dadelijk op een doorlopende nachtrust moet rekenen.
En ik at alles hoor, tijdens de borstvoeding. (behalve veel alcohol natuurlijk, soms wel eens een glaasje maar niet meer dan dat)
't Is al erg genoeg dat we tijdens de zwangerschap zoveel moeten laten.
_________________ To see a world in a grain of sand
and heaven in a wild flower
To hold infinity in the palm of your hand
and eternity in an hour |
|
| Terug naar boven |
|
 |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 3944 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Jul 03, 2008 6:52 pm Onderwerp: |
|
|
ik heb tijdens de bv ook niets gelaten hoor (behalve alcohol, maar dat dronk ik al eeuwen niet meer, sinds we begonnen met proberen). Hét grootste nadeel vond ik dat ik niet lekker op mijn buik kon slapen... die borsten zaten in de weg
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
jakke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Jul 03, 2008 8:41 pm Onderwerp: |
|
|
werk aan flesjes maken? nee hoor hier vlogen ze het afwasmachine in eens gewassen mooi in de kast of opnieuw melk in,ik steriliseer die dus nooit je gaat je borsten toch ook ni in kokend water steken hé gewoon zorgen dat de flesjes proper zijn en de rest komt in orde. ingeval van flesjes opwarmen,maak je flesjes gereed en zorg dat er ofwel een flessenwarmer of wel een microgolf boven staan,dan moet je ni naar beneden.
_________________ mama van rani (3-10-96 ) robby (30-4-98 ) en roy (30-4-98 ) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
ils

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Jul 03, 2008 10:27 pm Onderwerp: |
|
|
Ik moet muze en jakke bijtreden. Ik vond/vind het ook helemaal geen gedoe met die flesjes. Ook hier gaan ze gewoon de afwasmachine in. In het begin heb ik ze nog wel gesteriliseerd, maar nu doe ik dat niet meer.
Ik vond bv ook veel meer gedoe. Die afgrijselijke borstvoedingsbeha's, je kan niet dragen wat je wil, want je moet op tijd en stond bv kunnen geven, en je moet opletten met wat je eet en drinkt. Na een tijdje had ik het dan ook helemaal gehad met die bv. Leve de flessen !!!
Ik wil hier zeker geen discussie starte over pro's en contra's. Nee hoor, iedereen moet maar doen waar ze zich goed bij voelen.
_________________ mama van Milo (16/02/06) en Marin en Meike (13/07/07) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Vlinderelf

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Jul 04, 2008 10:30 am Onderwerp: |
|
|
't Is zoals je het gewoon bent zeker?!
Ik geef nu al iets meer dan 5 maand volledig bv aan Ella en het is meer en meer genieten. De eerste 3 maanden is dat soms vrij lastig, maar nu is het wel leuk. Alleen de nachtvoedingen vind ik nog lastig. Ik ben me er heel bewust van: moest ik flesjes geven dan sliep ze al lang door... Maar ja, ik ben nog thuis, dus het gaat nog. Binnen enkele weken beginnen we met groentjes en dan kan ik de bv stilaan afbouwen tot 2x per dag. En dan zie ik wel hoelang we dat nog doen op die manier...
_________________ Mama van Ella & Yane °23/01/08
(Yane stierf op 9 februari aan een hartafwijking) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Medea

Geregistreerd op: 02 Jul 2008 Berichten: 33 Woonplaats: Vlaamse Ardennen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Jul 04, 2008 7:51 pm Onderwerp: |
|
|
| ils schreef: |
Ik wil hier zeker geen discussie starte over pro's en contra's. Nee hoor, iedereen moet maar doen waar ze zich goed bij voelen. |
Dient deze afdeling van het forum niet net voor het afwegen van voor- en nadelen van beide ?
Nee, ik wil geen discussie starten, beiden hebben voor- en nadelen, dat ligt voor de hand, anders zou iedereen dezelfde keuze maken, en iedereen heeft het recht zelf te kiezen. Maar net omdat de startster van dit topic vroeg of het zin heeft om kort borstvoeding te geven, lijkt het me logisch om enkele voordelen op te noemen.
En ja, wat je meest gewend bent, is natuurlijk het makkelijkste - voor jezelf. Een ander kan dat gedoe vinden, in beide gevallen.
_________________ To see a world in a grain of sand
and heaven in a wild flower
To hold infinity in the palm of your hand
and eternity in an hour |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|