| |

sundance's blog Isarubines blog San's blog L's blog gyt's blog muze's blog katreseke's blog twinneke's blog pedro's blog Jipenjanneke's blog
|
|
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
limpie

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Jul 07, 2008 8:38 pm Onderwerp: geen tyd meer voor mezelf |
|
|
hallo
de kids zijn nu donderdag 8weken oud, en heb geen minuut rust, men man is thuis, maar ik zorg het meeste voor de kids, papjes maken, in bad zetten, te slapen leggen, snachts opstaan...
kids slapen snachts; Roan van 24uur tot 4uur, Noah van 24uur tot 5uur, dus na 5uur, eer ze gedaan hebben met eten, blijf ik wakker, ga dan de dingen doen zoals kuisen, voorbereidingen met koken enzo, tegen 8uur zijn de kinderen er weer, in bad zetten, eten geven, eer je dan klaar bent is het bijna middag... in de nam... meestal bezoek, ook dan geen ontspanning, en savonds koken, kids...
douchen, komt er nog wel van, maar zijn niet meer mijn douchkes waar ik een half uur voor uitrok om te ontspannen.
bart is wel thuis, en als hij zegt ik zal de nacht voeding doen, blijft ie wakker tot 4uur, geeft Roan eten, dan noahj en dan komt hij slapen en staat pas weer op tegen de middag... daat heb ik dus ook niets aan...
ik voel me niet lekker in men vel, ben zoms onzeker, zit dan in een dipje... van't weekend zag ik het echt niet meer zittenen ben ik huilen uitgebarsten, maar ja, bart heeft daar geen oren naar,
ik ben ook niet iemand die iets tegen men ma of men beste vriendin of zou zeggen... ik krop altyd alles op, en dat mag niet dat weet ik...
nu is het echt te veel aan het worden...
men vermoeidheid wordt erger.
wat moet ik doen... hebben jullie het ook gehad,
ik geniet echt van men kindjes, maar de tyd en enrgie die ik in hen wil steken... jheb ik gewoonweg niet meer
wat deden jullie??
limpie
_________________ trotse mama van onze twins Noah & Roan( 15/05/2008), stiefmama van Yani(16/01/1999) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
ils

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Jul 07, 2008 9:11 pm Onderwerp: |
|
|
Hey Limpie,
Kop op meid! Het betert wel!
Kan je man de voeding van 24u niet overnemen, zodat jij wat vroeger in je bed kan kruipen en toch kan slapen tot 4u?
Als de nachtvoeding niet gelijk liep, stond ik meestal op voor Meike en mijn man voor Marin. Tenzij hij de vroege dienst had, dan nam ik alles voor mijn rekening. Maar vrij snel hebben we geprobeerd om de voedingen gelijktijdig te laten lopen. Ik gaf/geef ze dan ook steeds samen eten.
Hij kan toch ook meehelpen met ze in bad te doen, flesjes klaarmaken e.d. of niet?
Zorg ervoor dat je niet elke middag bezoek moet ontvangen. Op die manier kan je af en toe 's middags nog wat bijslapen als de kids ook slapen. De meeste mensen begrijpen heus wel als je zegt dat ze bijv deze week niet meer op bezoek kunnen komen.
Trouwens kindjes moeten niet alle dagen in bad! In het begin deed ik Marin en Meike om de dag in bad. Maar omdat ze nogal last hebben van een droge huid, gaan ze nu zelfs maar 2x per week in bad. Tenzij het echt warm weer is, dan natuurlijk wel meer, maar anders fris ik ze wel even op met een washandje, maar dus niet alle dagen het uitgebreide badritueel.
En heel belangrijk: VRAAG HULP! Je kan niet alles zelf doen!!!
Vraag hulp i.v.m. poetsen, strijken, koken aan je mama, beste vriendin, ...
Of regel poets- en/of strijkhulp via dienstencheques.
Ik heb ook 4u/week een poetsvrouw met dienstencheques en zou het eerlijk gezegd ook niet meer kunnen missen. Nu weet ik zeker dat alles elke week gepoetst wordt!
_________________ mama van Milo (16/02/06) en Marin en Meike (13/07/07) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Double Trouble

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Jul 07, 2008 9:14 pm Onderwerp: |
|
|
Vraag toch gewoon meer hulp aan je man!
Mijn viend is week op week af weg voor z'n werk en dus sta en stond ik er een week alleen voor.De week dat hij wél thuis is doen we de verzorging van de kindjes samen.
Wanneer ze kleiner waren gaven we ze 's avonds en 's nachts samen eten zodat we beide sneller terug in bed konden,gaven ze samen hun badje(de een kleed de een al aan of uit terwijl de ander het badje gaf), gaven samen de fles,... Zo was alles sneller klaar zodat je al eens 5 minuten voor jezelf had. Ook gingen en gaan we heel veel samen op stap zodat je niet steeds tussen die 4 muren zit en je toch wat kan ontspannen.
Praat er over met je man,hoe jij je er bij voelt.

|
|
| Terug naar boven |
|
 |
sundance

Geregistreerd op: 31 Jul 2005 Berichten: 2867 Woonplaats: Deurne bij Antwerpen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Jul 07, 2008 9:30 pm Onderwerp: |
|
|
Hier deden ik en mijn man ook veel samen, snachts eten geven deden we meestal ook samen. Toen ons twee jongens geboren werden was sarah 20 maanden en Joey 4 jaar, dus we hadden er nog twee rondlopen die aandacht wilden. Maar toch zijn we erdoor gekomen, met de hulp van mijn ouders en schoonouders. Mijn ma kwam geregeld hier op de kids letten zodat ik gewoon even tijdens de dag in mijn bed kon kruipen. Mijn schoonouders sprongen veel bij voor Joey en Sarah, ze kwamen Joey halen voor school en brachten hem achteraf ook thuis. Nu nog staan ze allemaal klaar.
Het was echt zwaar omdat ons jongens niet wilden slapen, zo lag ik iedere nacht met hen in mijn armen tot hun 20 maanden. Vermoeiend dat wel. We hadden alles geprobeerd en ze wilden niet slapen. Ze weenden ook zeer veel.
Maar het eerste jaar is zwaar en daarna betert het alleen maar, ze worden zelfstandiger, gaan uiteindelijk naar school en voor je het weet zijn het al echte persoontjes die houden van mama te helpen enzo.
Ik kan je verzekeren dat je binnekort zal zeggen van het wordt nu wel beter. Waarschijnlijk ben ik niet de eerste die dat zal zeggen. Maar geloof me je gaat binnekort echt wel leuke dingen met je kids beleven.
Veel succes nog!!
_________________ Sunny, mama van:
Joey(06/01/2000) en Sarah (23/04/2002)- Axel en Maxim(03/01/2004)
url=http://www.imageposter.com/uploads/get/483524] [/url]
bestellen bij muzemans |
|
| Terug naar boven |
|
 |
jakke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Jul 08, 2008 6:13 am Onderwerp: |
|
|
niet alles zelf doen maar hulp vragen dat moet je doen en ook duidelijk aan je ventje vertellen dat je het ni meer ziet zitten alleen,als je hem niets verteld denk hij misschien waarom moet ik helpen ze kan het toch perfect terwijl jij je rot allendig voelt.
het badje moet echt ni elke dag hoor is zelfs ni gezond voor de huid.
veel sterkte en vraag hulp
_________________ mama van rani (3-10-96 ) robby (30-4-98 ) en roy (30-4-98 ) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
limpie

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Jul 08, 2008 8:31 am Onderwerp: |
|
|
hey
ik zet ze overhand de dag in bad.
de andere dag verfris ik hen.
is voor mij het beste combineerbaar.
voedingen; Noah zit op 5 voedingen,
Roan zit nog op 6 voedingen
weet je, over het bezoek, mss klinkt het grof, maar die ambetante tantes heb ik al dikwijls geweigerd, hahaha maar de leuke mensen laat ik langskomen en meestal wanneer de kids moete eten...
ik kreeg verleden week op een feestje de commentaar van;
alle geef jij je kinderen niet zelf eten? het ging erover dat ik de peter en meter van de kids een flesje liet geven...
ik was wat ik de war en voelde me even een slechte moeder...
daarna dacht ik, ach ja, men tante weet niet beter.
limpie
x
_________________ trotse mama van onze twins Noah & Roan( 15/05/2008), stiefmama van Yani(16/01/1999) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Double Trouble

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Jul 08, 2008 8:34 am Onderwerp: |
|
|
Ach je doet nooit goed.Ik kreeg dan weer te horen dat ik ze zelf eten wou geven (toch zeker 1 van de 2 had er geen probleem mee dat iemand anders de ander deed maar gaf zelf graag een flesje).
Ni aantrekken,dat maakt jou zeker geen slechte moeder!!!

|
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
Forumcategoriën
Zwangerschap, bevalling en kraamtijd Zorg voor jezelf en je relatie Stel jezelf even voor Infomap Aandacht voor broers en zussen Dagdagelijkse activiteiten Drie tegelijk 0-1 jaar Koffieklets Meetings en Data Opvoeding Veiligheid Gewiste Posts Belangrijke momenten Mannenpraat Samen of apart Opgroeiende drieling en meerlingen van hogere orde Het Grote Meerlingen Fotoboek Engeltjes Puberteit Links Beheerdersmap Te Koop / Gezocht Nieuwsbrieven Huishouden Borstvoeding of Flesvoeding Geldzaken en meerlingen Op reis met een meerling Medische vragen omtrent meerlingen Geboortekaartjes en doopsuiker
Meerlingenbibliotheek
Bezoek onze online meerlingenbibliotheek
Wat te doen bij luizen Hersenvliesontsteking Griep Eczeem Wat te doen bij diarree of buikgriep? Wat te doen bij darmkrampjes? Wat te doen bij astma? Wat te doen bij een allergie? Wat te doen bij verstikking? Wat te doen bij vergiftiging?
Bezoek ook eens Vermageren-lijnen-en-afvallen.org
|
|