Citytrip? Weekendje weg? Google Trouwen? Bruiloft organiseren?

Meerlingen & Tweelingen Blogs
sundance's blog
Isarubines blog
San's blog
L's blog
gyt's blog
muze's blog
katreseke's blog
twinneke's blog
pedro's blog
Jipenjanneke's blog

Het forum voor en door meerlingenouders! Meerlingen.org
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken 
 InloggenInloggen 
BlogsBlogs     ProfielProfiel 

Vanaf wanneer volledige borstvoeding?

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Borstvoeding of Flesvoeding
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Dubbel

regelmatig

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Di Sep 02, 2008 11:38 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Het is idd stressvol dat bv geven. Ik had het ook helemaal geromantiseerd tijdens de zwangerschap (ik zou ze 's nachts samen aanleggen en overdag één voor één) en de werkelijkheid liep niet helemaal gelijk. Gelukkig had ik wel vrij snel een goede productie (tot 120ml per borst op 10 minuten kolven) maar jee wat was dat pijnlijk! Daar de ks heb ik een serieuse spierontsteking gekregen aan mijn linkerschouder en na ettelijke slapeloze nachten van de pijn, heb ik beslist om zware pijnstillers en spierontspanners te nemen (anders ging ik er helemaal onderdoor) gedurende één week. Ik mocht dan geen v meer geven en wat ik kolfde moest ik meteen weggooien. Vreselijk frustrerend. Ik had ook zo bang dat ze zouden vergeten hoe van de borst te drinken. Heb er enkele traantjes voor gelaten. Na die week er weer hoopvol aan begonnen, bleek Alix na twee dagen een bloederige stoelgang te hebben en werd ik weer verplicht te stoppen met haar (toen heb ik heel hard geweend. Jee, maar één kindje mogen bv; zou dat het contact verhogen met haar? En zou ik minder close met Alix zijn?) Het ziekenhuis heeft me aangeraden 2 weken te wachten met opnieuw bv geven en al die tijd het dure hypo-allergene Pregomin te geven. Ik heb mijn instinct gevolgd. Ben meteen op koemelkloos dieet gegaan en na één week ben ik weer met bv begonnen. En met resultaat! Alix drinkt goed van de borst en heeft geen bloederige stoelgang meer. Ook heeft het ziekenhuis me aangeraden om ze om de 3 uur te voeden. We hebben dat geprobeerd maar we merkten dat wanneer we ze wakker maken om te drinken, ze niet drinken en gewoon doorslapen. Na een tijdje werden ze dan toch wakker, dronken nog steeds niet maar waren helemaal ontregeld en huilden de rest van de tijd. We hebben weer ons instinct gevolgd en hebben gevoed op vraag. Soms slapen ze dan 4 à 5 uur aan één stuk en daarna drinken ze dan tot 90ml! Ze laten absoluut van zich horen als ze honger hebben en lijken dat heel goed te controleren. Vanmorgen zijn we naar de pediater geweest en mijn meisjes doen het supergoed. Mila is 5 cm gegroeid en weegt een beetje meer dan 2kg5. Alix is 2 cm gegroeid en weegt 2kg8 (met gipsje) Normaal zouden ze 7 september geboren moeten worden. Sinds vandaag lukt het me ook om ze samen aan te leggen en dat lukt echt heel goed (ben zo trots!)
Mijn raad is dus zeker = volg je instinct want een moeder voelt het best wat haar kroost nodig heeft!
Vlinderelf

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Di Sep 02, 2008 1:02 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Dat klopt echt wel... Ik heb ook dat ook heel dikwijls gemerkt dat mijn instinct het enige juiste was om te doen... Je raakt soms het spoor wat bijster door wat 'ze' zeggen en als je die dingen probeert blijkt dat niet lukken. Pas als je je eigen idee weer wat volgt, is het weer in orde...

Ik vrees wel dat het voor een kindje van 7 maand niet meer zo goed werkt... Ik sukkel nu echt enorm. Ik wil Ella wat regelmatiger slaapgewoontes aanleren en haar ook nog meer andere voeding laten accepteren. Mijn instinct zegt mij om haar telkens te pakken en te troosten als ze huilt en om haar telkens aan te leggen als ze erom vraagt, maar dan blijft het duren. Ik merk dat ik nu wat kordater moet leren zijn, maar ik kan het niet goed.
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog MSN Messenger
neske

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Wo Sep 03, 2008 11:53 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Hoe weten jullie hoeveel ml ze aan de borst drinken??? Shocked Ik kon alleen maar zeggen aan de tijd dat ze had aangelegen en de manier dat ze gezogen had of ze goed gedronken had of niet. En dan nog... de laatste tijd lag ze soms een uur aan en had ze na een uur al terug honger, dus dronk ze toch niet zo goed door.

Ik vroeg het mij gewoon af, omdat ik pas geweten heb hoeveel ze dronk eens ik afgekolfde melk gaf in een flesje. En ik hier al een paar reacties las dat ze zoveel ml aan de borst gedronken hadden.

Sorry voor de domme vraag Embarassed

regelmatig

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Do Sep 04, 2008 4:39 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Nee geen domme vraag! En ik weet eigenlijk ook niet hoeveel ze precies heeft gedronken maar ik baseer me op de tijd die ze aanligt en de kracht waarmee ze zuigt. Dit vergelijk ik met het kolven en zo kom ik tot die schatting. Daarnaast blijf ik ook minstens één flesje per dag geven zodoende dat Mila de fles-gewoonte niet verliest en dan zie ik ook weer wanneer ze verzadigd is (aangezien ik 120ml kolf, geef ik haar de volledige dosis die ze toch nooit op krijgt zodoende dat ik goed kan volgen wanneer ze niet meer kan)
Doet iemand dit op nog een andere manier?
muzemans

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Do Sep 04, 2008 9:04 am    Onderwerp: Reageren met citaat

kindjes wegen voor ze drinken en er net na. Het verschil is wat ze gedronken hebben...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Blog Website bekijken
Vlinderelf

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Do Sep 04, 2008 10:49 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Dat wegen gaat voor bv niet volledig op. Bij bv is de hoeveelheid niet zo belangrijk, wel de samenstelling van de melk. Het ene kind gaat 150ml drinken per voeding en daar niet zo goed van aankomen als het andere kind dat per voeding maar 100 ml drinkt...
's Avonds drinken ze korter op elkaar dan 's morgens omdat je dan minder melk hebt en ook omdat ze hun voorraad voor de nacht zo'n beetje inslaan.
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog MSN Messenger
kaya

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Do Sep 04, 2008 1:11 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Dat wegen deed ik ook tot nu toe op de keukenweegschaal, maar mijn schaal gaat maar tot een goei 3 kg dus nu lukt dat niet meer... Embarassed

Neske, mijn vroedvrouw zei me wel dat ze maximum een half uur mogen aanliggen. Anders wordt het voor hen te lastig en verbruiken ze meer energie dan ze binnenkrijgen.

Ik denk dat je inderdaad gewoon op je gevoel moet afgaan, maar das niet altijd even gemakkelijk hé!

Hier lukt het beter om beter. Ik heb sinds een paar dagen meer dan voldoende melk voor beide baby's en ik geef nu telkens 1 de borst en 1 een fles afgekolfde melk. Soms worden ze wat vroeger wakker na de borst omdat ze niet genoeg hadden, maar dan pas ik het voedingsschema gewoon wat aan en dat lukt tot nu toe vrij goed!
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Borstvoeding of Flesvoeding Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Pagina 5 van 7

Ga naar: