Citytrip? Weekendje weg? Google Trouwen? Bruiloft organiseren?

Meerlingen & Tweelingen Blogs
sundance's blog
Isarubines blog
San's blog
L's blog
gyt's blog
muze's blog
katreseke's blog
twinneke's blog
pedro's blog
Jipenjanneke's blog

Het forum voor en door meerlingenouders! Meerlingen.org
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken 
 InloggenInloggen 
BlogsBlogs     ProfielProfiel 

Kramploze bv

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Borstvoeding of Flesvoeding
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Dubbel

regelmatig

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Do Sep 04, 2008 4:45 am    Onderwerp: Kramploze bv Reageren met citaat

Zoals reeds meerdere malen aangehaald op deze site, heeft mijn dochter Alix last van krampjes. Ze kan er echt van liggen krijsen en dit uuuuren aan een stuk. Nu ligt ze rustig in haar bedje en blijkbaar is de laatste moedermelk die ik haar gegeven heb goed verteerd. Ik weet dat dit van baby tot baby zal afhangen maar ik vroeg me af welke dingen absoluut te vermijden zijn (drank met prik? Gekruide maaltijden?...)
Ook las ik hier al dat sommige baby'tjes motilium en andere medicatie tegen de krampen kregen : vanaf welke leeftijd? En helpt dat echt zo goed? laatste vraagje : zijn er nog die Pregomin hypo-allergene voeding geven? En zo ja, is dit het beste? Het is nl zo duur en het smaakt zo afschuwelijk slecht (ik heb steeds medelijden met Alix, zo vies is dat spul! Dit in tegenstelling tot de moedermelk die echt wel lekker is - zo zoet!)
Vlinderelf

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Do Sep 04, 2008 10:54 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Probeer medicatie echt te vermijden!
Is niet nodig. Elk kind heeft een periode last van krampjes omdat de darmen zich nog aan het ontwikkelen zijn. Dit kan tot ongeveer 8 weken vrij erg zijn en zelfs daarna ook nog.
Er is nooit bewezen dat de voeding van de moeder effect heeft op de krampjes. In landen als Thailand eten moeders zeer pikant en kindjes hebben er niet meer of minder krampjes door dan Europese kindjes.
Ze kunnen echt wel enorm krijsen tijdens de krampjes. Soms huilen ze ook zo enorm hard omdat ze de spanningen van de dag op die manier verwerken.
Als ze geen koorts heeft, is er niks abnormaals aan de gang.
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog MSN Messenger
Dubbel

regelmatig

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Do Sep 04, 2008 11:10 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Da's een geruststelling. Vanacht heeft Alix echt heel goed en rustig geslapen. Helaas Mila wat minder maar die krijst meestal niet, valt meteen op de arm in slaap en wil dan gewoon wat knuffelen. Afwisselend in shiften met mijn man hebben we beiden een 5 à 6 tal uren geslapen wat echt enorm is. Ik voel me dan ook een heel ander mens vandaag Very Happy
Mijn man is nu trouwens met Alix naar het ziekenhuis om een nieuw gipsje aan te leggen (arme pruts... . daarna is ze meestal ook moeilijk. Ik vermoed dat dat gipsje toch trekt de eerste dag(en)) Ik ben dus even mama van een eenling (Mila) die als een roosje slaapt sinds de laatste bv. Jee, het verschil tussen één of twee babies is toch wel enorm (tenzij je een huilbaby hebt natuurlijk. Met Mila heb ik echt niet te klagen. Dat is overwegend een zeer rustig kindje). Ik heb net mijn huis op orde gekregen, de was en afwas gedaan! Amai Wink
neske

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Do Sep 04, 2008 9:04 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

behalve de appel-historie heeft Phaedra nooit krampjes gehad tijdens de bv. de dietiste had me trouwens gezegd dat ik alles mocht eten en als ik merkte (of dacht) dat ze van iets last hadden, moest ik het na een paar weken opnieuw proberen omdat ze dat dan ondertussen mss wel konden verdragen. Omdat zoals Vlinderelf zei hun darmen dan wat sterker worden en ze bepaalde dingen beter kunnen verdragen.
Het is pas nu we combineren met kv dat ze last heeft van krampen, daarom dat ze mij hebben aangeraden om dat ook geleidelijk aan te doen.
Het kan dus echt tijdelijk zijn dat ze sommige dingen niet zou verdragen die je eet. Maatr ik zou na een tijdje toch proberen of ze het toch niet verdraagt, anders kan je op den duur mss helemaal niks meer eten Confused

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Vr Sep 05, 2008 10:19 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Naar mijn mening is het beter om niks te vermijden van voeding... Krampjes hebben ze toch om één of andere reden en door net dat te eten gaan hun darmen eraan wennen.
Maar genoeg afwisseling in je voeding is belangrijk... Maar dingen zoals look en ui, die volgens de boeken ook karmpen zouden geven, heb ik nooit gelaten. Ook tijdens mijn zwangerschap niet.
Hoe meer afgewisseld je eet, hoe meer ze alles gaan lusten binnenkort als het patatjestijd is.
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog MSN Messenger
Dubbel

regelmatig

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Za Sep 06, 2008 1:39 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Inderdaad, ik merk wel dat ze minder last beginnen te krijgen. Hoewel, donderdag heb ik heel erg gepeperde soep gegeten en amai, we hebben de uuuuren met 2 huilbabies rondgelopen Rolling Eyes Maar die soep was ook wel echt suuuuper gepeperd! Ach ja, het is echt van dag tot dag leven hé, met zo 2 mini-mensjes. Afgelopen nacht is werkelijk zalig geweest! Mijn man en ik zijn samen in bed gekropen om 23u. Om 2u ben ik opgestaan om te voeden (bv 's nachts neemt wel veel tijd in beslag. Ik denk dat ik 's nachts ook gewoon flesjes ga geven) en om 5u weer onder de wol gekropen ... tot 9u30 (jawel!!! Laughing ) Laughing Mijn man is wel om 6u opgestaan voor de ochtend voeding en heeft me vervolgens om 7u weer vergezeld in bed. Dus jaaaa, vandaag voel ik me goed! Wink
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Borstvoeding of Flesvoeding Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: