| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
San

Geregistreerd op: 24 Aug 2007 Berichten: 1301 Woonplaats: Sint-Amands (aan de Schelde)
Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Sep 11, 2008 9:00 pm Onderwerp: Bang-in-het-donker-fase? |
|
|
Onze Marnik doet de laatste weken eigenlijk regelmatig moeilijk over het naar bed gaan. De laatste dagen vraagt hij altijd of we nog wat boven willen blijven, of het licht aan mag blijven, enzovoorts. Hij is wel enorm moe, maar toch wil hij niet toegeven. We laten de laatste maanden eigenlijk altijd al het hallicht aan met de deur open, en we zetten dan de deur tegen en doen het licht uit wanneer hij slaapt.
Ik denk persoonlijk dat hij aan die fase gekomen is van "ik ben bang in het donker en ik moet licht hebben." Kan dat? Wij hebben hier nog geen ervaring mee! Mijn oplossing zou zijn om een nachtlampje te kopen en dat te laten branden terwijl hij in slaap valt, en het dan ook uitdoen zoals we nu doen (als hij 's nachts wakker wordt, is er bijvoorbeeld geen probleem).
Iemand nog andere suggesties?
|
 |
wim&sarah

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Sep 11, 2008 9:19 pm Onderwerp: |
|
|
misschien ne tip voor een nachtlampje, in dreambaby hebben ze nachtlampjes in de vorm van een diertje met LEDlampjes in, wordt dus nie warm en kan zo bv aan de rand van het bed staan. ze verkleuren ook en volledig opgeladen kunnen ze 8 uur branden. hier hebben wij voor alle twee eenjte in de hoek van hun bed staan en ze worden, als ze het moeilijk hebben echt wel rustig van ze..
(oei, da begint hier echt op een verkoopspraatje te lijken.. )
groetjes
_________________ trotse mama van Winter en Niene 18/03/08 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
ils

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Sep 11, 2008 9:44 pm Onderwerp: |
|
|
Hey San,
Milo heeft het ook.
Deze zomer hebben de kids enkele weken bij opa en oma gelogeerd omdat ik niet uit de voeten kon (knieoperatie). Wij hebben rolluiken dus is hij het eigenlijk gewend om in het donker te slapen, maar mijn ouders hebben geen rolluiken. Na enkele weken wou hij dus ook niet meer in het donker slapen. Hier hebben we het in eerste instantie opgelost door de rolluik op enkele spleetjes te laten staan. Maar aangezien het nu steeds vroeger donker wordt, helpt dit niet meer.
Deze week maandag was het dus ook een drama als hij moest gaan slapen. Ik was pas vrij laat thuis met de kids omdat ik tot 20u moest lesgeven en daarna mijn kroost nog moest ophalen in de crèche. Het was dan ook al bijna donker toen ik hem in bed stak, dus de rolluik op spleetjes laten staan was geen optie meer. Ik heb het uiteindelijk opgelost met zo'n heel klein lichtje dat in het stopcontact steekt. En hij heeft de hele nacht geslapen als een roosje .
Ach ja, ik maak er geen probleem van. Als hij een beetje licht aan wil om te gaan slapen, dan is dat maar zo. Beter dat dan dat hij er nachtmerries aan overhoudt.
_________________ mama van Milo (16/02/06) en Marin en Meike (13/07/07) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
muzemans

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Sep 12, 2008 7:46 am Onderwerp: |
|
|
Stan slaapt ook graagh met een lichtje. Ante eigenlijk ook. Voor kobe maakt het niet uit. Ik laat het gewoon aan, want soms moeten ze 's nachts opstaan om te plassen, en anders durven ze het niet alleen. Stan heeft vor zijn lentefeest een wereldbol gekregen (een van zijn stokpaardjes: de wereld en kaarten) en nu staat die op hun kamer. En 's morgens zitten ze vaak met hun drieën rond de wereldbol naar de landen te kijken.
Door het lichtje kan stan ook lezen in zijn bed, zonder dat het groot licht aan moet!
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 4113 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Sep 12, 2008 7:12 pm Onderwerp: |
|
|
het is wel echt de leeftijd hoor San. Line heeft dat ook heel erg gehad, en dan bleef het licht op de gang aan. Bij de jongens gaat het beter (voorlopig toch), maar in het geval dat... zullen we gewoon het lichtje van hun babyfoon aanlaten.
Maar Pieter zit wel in de 'ikke bang'-fase (zien jullie het voor jullie? Die stoere vent?). Dan geraakt hij helemaal in paniek van een geluidje in huis (eigenlijk vooral in de living ofzo), komt op ons af gerend om te schuilen, en zegt 'nie binnenkomen, ikke bang'.
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
twiety

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Sep 12, 2008 9:29 pm Onderwerp: |
|
|
Hier vragen ze ook altijd om " het konijntje " ( dus een nachtlampje aan te steken). Ik denk niet dat ze bang zijn van het donker, maar eerder omdat ze elkaar kunnen zien als ze nog efkes in bed praten of als ze wakker komen, kunnen ze zich bezig houden in het licht.
|
 |
San

Geregistreerd op: 24 Aug 2007 Berichten: 1301 Woonplaats: Sint-Amands (aan de Schelde)
Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Sep 13, 2008 8:40 pm Onderwerp: |
|
|
We zijn vanmorgen met Marnik een nachtlampje gaan kopen in de vorm van een rechtstaande poes (heel modern eigenlijk, wel tof voor zijn kamer). Hij mocht ze zelf uitkiezen, mits een kleine push van ons wég van die mooie Winnie the Pooh lamp van 100 euro naar die véél toffere lamp van een betaalbare 25 euro .
(nog bijna rampen gehad ook toen de blauwkleurige lamp uitverkocht was en die van de toonzaal kapot bleek, en hij dus het laatste model oranje moest nemen die gelukkig niét kapot was)
Maar soit, ze brandt nu in zijn kamer en vandaag ging het supergoed om hem in zijn bedje te leggen. Zalig eigenlijk!
|
 |
|