| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
kaya

Geregistreerd op: 21 Mrt 2008 Berichten: 672 Woonplaats: West-Vlaanderen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Sep 11, 2008 9:12 am Onderwerp: Groeispurt 6 weken -> voeden op vraag? |
|
|
Hoi borstvoedende dames,
Ik heb nog een vraagje. Onze petoeters zijn vandaag 5 weken en dat betekent dat er een groeispurtje zit aan te komen (bij Timon is het al min of meer begonnen heb ik zo de indruk).
Ik vroeg me nu af of het bedoeling is dat ik ze dan altijd moet aanleggen als ze honger hebben (ook al is dit ieder uur) of laat ik ze af en toe eens gewoon huilen? Ik vermoed dat het antwoord het eerste is; dus dat ik ze altijd moet aanleggen (zodat ook mijn melkproductie stijgt, want naar ik gelezen heb is dat de voornaamste reden van een groeispurtje), maar ik vraag me af of ik ze zo niet de slechte gewoonte kan aanleren dat ze zo 10 keer per dag eten krijgen... Want dat is nu ook niet de bedoeling hé! Het is al druk genoeg met 7 voedingen per dag.
_________________ Mama van Lukas en Timon (7 augustus 2008) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Vlinderelf

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Sep 11, 2008 10:15 am Onderwerp: |
|
|
Je moet ze dan echt wel zoveel aanleggen als ze ernaar vragen. Zo kan inderdaad je melkproductie bijgeregeld worden. Als je dit zou negeren dan riskeer je dat je melkproductie stilvalt en dat je moet stoppen omdat ze niet genoeg eten krijgen.
Nadien vallen ze terug in een aanvaardbaar ritme hoor.
Je kan kinderen op deze leeftijd nog niet verwennen he. Je creert nog geen gewoontes nu. Ze reageren gewoon op hun instinct: "ik heb honger, dus ik moet eten".
Die regeldagen kunnen 2 dagen duren maar dat kan ook een week zijn... 't Is maar dat je 't weet...
Begin alvast wat meer water te drinken.
_________________ Mama van Ella & Yane °23/01/08
(Yane stierf op 9 februari aan een hartafwijking) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
kaya

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Sep 11, 2008 8:28 pm Onderwerp: |
|
|
Ah ja, dat van dat water is een goeie tip! Daar moet ik zeker op letten.
Timon heeft vandaag praktisch om het uur aan de borst gelegen... En ik probeer om toch af en toe ook nog eens te kolven. Hopelijk is het zo snel voorbij Ik dacht dat het sowieso minimum een week duurde. Hopelijk lukt het hier in 2 dagen
|
| Terug naar boven |
|
 |
Melandune

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Sep 11, 2008 8:40 pm Onderwerp: |
|
|
Hier duurt het echte regelen zo'n dag tot anderhalve dag (bij K duurde het ook altijd een week, dus oef, zal zijn omdat ze met twee zijn ) en dan komen ze weer langzaam in een ritme.. 't Is even afzien, maar gewoon aanleggen.. 't Kan ook zijn dat jij denkt dat je borsten leeg zijn, maar kindjes krijgen er altijd wel uit hoor.. En met dat jij aanlegt, krijgen je borsten het signaal dat ze meer moeten produceren..
Installeer je maar ergens op je gemak en veel succes!
_________________ mama van 1 dochter en 3 zonen.. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
kaya

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Sep 11, 2008 9:50 pm Onderwerp: |
|
|
Haha, tis eigenlijk wel grappig hoor! Ik heb van heel de avond mijn t-shirt nog niet moeten aandoen
Ik heb wel de indruk dat vooral Timon nu een groeispurt heeft en zijn broer nog niet echt. Hopelijk volgt ie snel zodat ik er in 1 trek vanaf ben!
Zal dat vannacht ook zo zijn? Ik zou toch graag enkele uurtjes slapen
|
| Terug naar boven |
|
 |
Vlinderelf

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Sep 12, 2008 9:23 am Onderwerp: |
|
|
Lukas profiteert mee van de groeispurt van de broer he...
Die krijgt dan ook wel meer melk binnen zonder dat ie er meer moeite moet voor doen.
_________________ Mama van Ella & Yane °23/01/08
(Yane stierf op 9 februari aan een hartafwijking) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
kaya

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Sep 12, 2008 10:39 am Onderwerp: |
|
|
| Vlinderelf schreef: | Lukas profiteert mee van de groeispurt van de broer he...
Die krijgt dan ook wel meer melk binnen zonder dat ie er meer moeite moet voor doen. |
Serieus? Dus dan zal hij geen zo'n groeispurt meer hebben? Zo'n profiteur zeg, zijn broer al het werk laten doen, hij verdient kletsen op zijn blote poep
|
| Terug naar boven |
|
 |
|