| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
neske

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Sep 17, 2008 4:56 pm Onderwerp: Snotneuzen |
|
|
Chloë is van het ziekenhuis thuisgekomen met een snotneus (een afscheidsgeschenkje ) en sindsdien spoelen we geregeld haar neusje, maar ik heb de indruk dat het niet betert. De verpleegkundige van K&G zei dat ik niets anders moest doen, als het niet verergerde, maar dat ik anders wel naar ka moest voor eventueel andere druppels erbij te krijgen.
Nu begint Phaedra er natuurlijk ook last van te krijgen, dus zit ik hier nu met twee snotneusjes , maar het verergert wel niet, ze hebben ook geen koorts ofzo, maar ze hebben er wel last van.
Zijn er nog dingen die ik kan doen behalve spoelen met fysiologische oplossing?
|
 |
katreseke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Sep 17, 2008 5:25 pm Onderwerp: |
|
|
Je kan er altijd voor zorgen dat de kamer waar ze slapen geen droge lucht heeft. Als je er geld wil aan hangen, kan je een luchtbevochtiger kopen. Anders gewoon je natte was in hun kamer ophangen, zo'n ding met water erin aan de radiatoren hangen, vochtige tetradoeken ophangen ... alle middelen om de lucht te bevochtigen zijn goed.
Als je tegen de geur kan, kan je ook een halve ajuin in de kamer leggen. Daarvan tranen hun oogjes een klein beetje en dat spoelt ook het neusje terwijl ze slapen.
En verder ... geduld hebben als ze meer dan normaal wenen omdat ze moeite hebben met te ademen. Ze kunnen nog niet goed door hun mondje ademen, vandaar dat een verkoudheid voor kleine babytjes zo enorm lastig is.
|
 |
sandra D

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Sep 17, 2008 6:04 pm Onderwerp: |
|
|
PULMIBABY is iets dat wij ook gebruiken... je smeert dat op hun borstje en dat opent hun luchtwegen en snotneusjes zodat ze beter kunnen ademenen...
voor de hele erge snotteneuzen krijgen ze naast spoelen ook een eucalyptus-suppo...
_________________ mama van sam (28.11.2005), Lies & Hanne (25.01.2008) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 4113 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Sep 17, 2008 10:19 pm Onderwerp: |
|
|
ik heb veel 'plezier' gehad van het spoelen zoals bij de kiné. Niet met zo'n flaconnetje van 5ml, maar met 100ml in een peer (die je kan kopen om slijmpjes op te zuigen, wat niet aangeraden wordt eigenlijk, maar ja, ik gebruikte ze dan ook niet daarvoor). Aan één kant erin, en aan de andere kant komt alles eruit... Niet leuk maar wel superefficiënt....
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
neske

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Sep 18, 2008 8:40 pm Onderwerp: |
|
|
bedankt voor de tips! Ben vandaag naar apotheker gegaan en heb Nesivine gekregen, en moet zeggen dat het daarmee veel beter gaat bij Chloë. Die suppo's krijgen ze blijkbaar pas vanaf 3maand. Heb ook zo'n spray van fysiologishe oplossing dat ik in het ziekenhuis gekregen had, maar de apotheker zei dat dat miss ook te "hard" was omdat ze nog zo jong zijn en ik beter gewoon met de pipetjes zou doen.
|
 |
jakke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Sep 19, 2008 5:53 am Onderwerp: |
|
|
en waarom is dat peerke slecht gyt?
allé ik gebruik dat wel voor de kleintjes hier anders blijf ik neuzen vegen want snutten kunnen die nog ni en die snot blijft lopen hé en dan gebruik ik het eens en dan kunnen ze toch langer rondlopen zonder een lel op hun lippen te hebben hangen
_________________ mama van rani (3-10-96 ) robby (30-4-98 ) en roy (30-4-98 ) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
katreseke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Sep 19, 2008 1:09 pm Onderwerp: |
|
|
Weet er iemand vanaf welke leeftijd kindjes hun neus kunnen snuiten (met hulp van een volwassene hé). Ik had eens gelezen dat dat pas was na 4 jaar of zo. Maar onze twins zitten nu met een gigantische verkoudheid en Klara snuit al heel goed haar neusje en ze is er net 2 geworden.
|
 |
|