| |

sundance's blog Isarubines blog San's blog L's blog gyt's blog muze's blog katreseke's blog twinneke's blog pedro's blog Jipenjanneke's blog
|
|
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Jipenjanneke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Okt 03, 2008 8:24 pm Onderwerp: Slaapritme 1 jarigen |
|
|
Tinne en Wouter hebben overdag nooit een geweldig slaapritme gehad, maar om te kort te gaan ging het zo:
7u opstaan en van 9u tot 10u dutje
na de patatjes rond 12u terug een uurtje (bij de om slapen ze dan 2 à 3u)
na het fruit rond 16u30 terug een dutje (doen ze dus niet als ze van bij de om komen)
rond 19u30 bedje in.
In 't beste geval dus.
Nu merkten wij de laatste weken dat ze hun voormiddagdutje uitstelden tot half 10, 10u en dat vooral Tinne wel eens dierf doorslapen tot smiddags. Dan krijg je haar natuurlijk niet in haar bed voor een middagdut. We vroegen raad bij de om en zij vertelde ons dat T&W bij haar tegenwoordig rond 11u10 al hun patatjes krijgen (en dus geen dut meer ervoor) en dan hun bed in. Voor zeker 3u. Deze week waren ze 's avonds wel moe, maar niet overdreven (gewoon, als anders)
Vandaag ben ik ze 's middags gaan halen (gaan maar een halve op vrijdag) en direct in hun bedje gelegd. Wouter had bijna niets gegeten, maar allebei toch erg vlot gaan slapen. Wouter was na een uur al terug wakker, Tinne heeft zomaar eventjes 3u10 geslapen, een record bij ons thuis!!
Maar vanavond, miserie, miserie, miserie (en goed bedoelde raad van oma waar ik het eigenlijk niet mee eens was...): Wouter na z'n fruit terug ingestopt, want die was stikop. Om 17u45 wel terug wakker gemaakt, om 's avonds op tijd in bed te kunnen - als die te lang zou blijven slapen, zou hij niet om half 8 z'n bed in kunnen.
Tinne was wakker gebleven, maar begon tijdens 't avondeten te zeuren, ze wou niet eten, ze mocht op schoot van oma (van mama niet, maar ja, wat heeft die te zeggen in haar eigen huis ), wou ze ook niet, wou niet spelen. Begon ineens te krijsen, ik dacht aan buikpijn, want zo klonk het en 't buikje voelde wel hard aan - ze liet ook al een tijdje erg stinkende windjes, dus 't was wel logisch - oma zei: ze is moe. Nu ja, als ons prinsesje moe is, neemt ze haar tutje en legt ze zich neer bij mama. Nu niet dus... waardoor ik gesterkt werd in m'n gedachte dat ze pijn had. Nee, nee, zei oma, ze kunnen dat nieuwe ritme nog niet aan, hebben meer slaap nodig, dus ze moest om half 7 haar fles krijgen en haar bed ingaan. En Wouter ook - want die had de fles gezien
Nu ben ik al 27 keer naar boven geweest, om Tinne te sussen, ze wil nog steeds haar tutje niet, en ligt zo te kronkelen in haar bedje, van de krampen. Heb er net een warm kersenpitje bijgelegd. Wouter nog niet gehoord, is erg vlot gaan slapen.
Afgezien van mijn vraag of Tinne nu wel of niet buikpijn heeft zit ik dus met de vraag: zijn ze er al aan toe om hun voormiddagdut te laten? Steek ik ze dan beter 's avonds wat vroeger in hun bed? Ze slapen de laatste tijd ook tot kwart voor 8 als we ze er niet uithalen, en nu ben ik bang dat 't morgenvroeg half 7 gaat zijn... Of zou ik ze na hun fruit toch nog een kort dutje laten doen en dan desnoods tegen 20u in hun bed steek? Graag wat raad...
_________________ Ann, Mama van Tinne en Wouter °09-08-07
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
iris

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Okt 03, 2008 9:12 pm Onderwerp: |
|
|
Onze meisje zijn 13 maand en hebben sinds kort echt een ritme samen, anders had ik geen half uur meer voor mezelf. Maar je moet vooral je eigen gevoelens volgen, jij kent je kind het beste en niet die oma's!!!
bij ons :
8.30 uit bed pap drinken ze weinig 150 ml dan nog broodje en drinken nog een beetje koude groeimelk uit brikje met rietje
10.30 terug in bedje tot 12.00 uur patatjes eten en nadien nog soep met boterham of anders koekje en nog wat van hun koude melk
tussen 15.00 en 15.30 terug in bedje tot 17.00 uur
dan fruitpap en om 19.30 of 20.00 uur hun pap, ook maar 150 ml.
rond 20.30 in hun bedje.
Soms slapen ze niet in de voormiddag en dan eten ze rond 11.00 uur hun patatjes en nadien in bed maar dit komt héél zelden voor.
En ik ben al super blij dat ik dit ritme ongeveer elke dag heb want de maanden ervoor was het een ramp, hun slaap, eet ritme zat bijna altijd door elkaar zodat ik bijna geen seconde zonder baby zat.
Ze heben nu al wel veel tandjes en misschien is het daarom dat ze beter slapen en geruster zijn. Onze meisjes liggen ook niet samen te slapen, in het begin wel maar dat lukte niet. De ééne heeft een tut en zeurt zich in slaap en de andere heeft geen tut en zingt voor en na het slapen 20 minuten.
Tegen mij vertelde ze, "de meeste kindjes van 1 jaar slapen nog maar 1x per dag" maar die van mij slapen beter dan in het begin!!!!(en ik weet van die dingen eigenlijk niets meer van bij onze zoon. Alleen dat hij de eerste keer pas doorsliep op zijn 7 jaar, vanaf de dag dat de meisjes thuis kwamen, dus nu zitten we al goed want de onze slapen goed 's nachts)
Ik kan maar één ding zeggen,
Volg vooral je eigen gevoel !!!
groetjes en hou jullie goed en hopelijk er niet meer te veel uit te nacht!!
_________________ groetjes Iris, mama zoontje Kjento 24/10/2000
en dochtertjes Kioni & Kaori 08/09/2007 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
ils

Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Okt 04, 2008 2:29 pm Onderwerp: |
|
|
Mijn meisjes zijn ruim 14 maanden en hier ziet ons schema er meestal als volgt uit:
8u30 opstaan en ontbijten
1Ou30-11u dutje
13u groentjes
13u30-15u30 middagdut
17u fruitpap
18u-19u dutje
20u fles
20u30 bedje in
Ik heb het eens een paar weken geprobeerd om die voormiddagdut over te slaan en dan de groentjes om 12u geven en dan om 12u30 bedje in, maar meestal zijn ze dan rond 11u30 niet meer te genieten van vermoeidheid met als gevold dat ze dan ook niet zo goed eten 's middags.
Nu probeer ik ze meestal nog wel eventjes te laten slapen in de voormiddag, maar niet veel langer dan een half uurtje, want anders krijg ik ze er 's middags weer niet in. Omdat Milo 's middags ook nog slaapt, vind ik het wel fijn dat de meisjes dan ook een dut doen, zodat mama even kan strijken, poetsen of hier op het forum zitten, zonder de hulp van de kids .
Momenteel zitten ze ergens op de grens van wel of niet een voormiddagdutje. Soms sla ik die wel eens een keer over, maar niet alle dagen.
_________________ mama van Milo (16/02/06) en Marin en Meike (13/07/07) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
mia

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Okt 06, 2008 11:39 am Onderwerp: |
|
|
Hey Ann,
de onze zijn ongeveer even oud als die van jou.
Bij ons is het ongeveer zo (ze houden niet zo van strakke schema's dus het varieert wel redelijk).
Opstaan tussen 6u30 en 7u (Hannah is een vroege vogel, 9 op de 10 keren is ze vroeger wakker dan ze moet, jammer voor Thomas want die is een langslaper en wordt dan wakker van haar...)
Melk + boterham als daar nog tijd voor is
Tussen 9u30 en 10u in bed (Hannah max 45 min, Thomas meestel 1.5 u)
Tussen 11u30 en 12u middageten
Tussen 13u30 en 14u opnieuw in bed (Hannah weer max 45 min en Thomas meestal 1.5u)
Rond 16u fruitpap
Rond 19u30 melk + boterham erna
Rond 20u in bed
De onthaalmoeder heeft ze al één keer opgehouden in de voormiddag, maar ik denk dat dat nog wat te vroeg is. Hannah slaapt wel niet lang, maar als ze niet slaapt in de voormiddag, slaapt ze daardoor niet langer in de namiddag, dus wordt ze veel te moe dan.
Hoe is het nu met Tinne? Toch ziek?
Hannah is de laatste dagen super! Ze is blijkbaar veel contenter sinds ze ook kan lopen, want ze is de laatste dagen geen second lastig geweest (niet dat ze ervoor zó lastig was hoor, maar het verschil viel toch op).
En Thomas blijft altijd zijn vrolijke zelve (behalve gisteren, er komt blijkbaar een tandje aan...)
Groetjes,
_________________ mama van Hannah en Thomas (5 augustus 2007) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
katreseke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Okt 06, 2008 2:30 pm Onderwerp: |
|
|
Afgezien van de buikpijn van Tinne en van oma's die het beter weten (heel herkenbaar ), ben ik verbaasd dat er nog zoveel kindjes een voormiddagdut hebben op die leeftijd:
Bij ons slapen ze al vanaf hun 10 maand enkel 's nachts en na de middag. Geen middagdut meer dus.
Het schema hier toen ze ongeveer 1 jaar waren:
08:00 230 ml melk (poedermelk nr. 3, volle melk gaf ik toen nog niet)
11:30 elk 200 gr patatjes en beker water
12:00 tot 14:30 middagdut van 2,5 uur
16:00 fruit en beker water
19:00 230 ml melk
20:00 bedje in en slapen
|
 |
isarubine

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Okt 06, 2008 10:39 pm Onderwerp: |
|
|
onze nicolas is nu 10 maand en hij volgt ongeveer hetzelfde schema als die van katreseke behalve dat hij in de voormiddag afhankelijk van zijn uur van opstaan soms nog een half uurtje eventjes zijn hoofdje neerlegt rond 10 uur maar meestal is dat zo een heel miniem dutje . Zijn middagdutje durft dan wel soms duren tot 16 uur! Nadien slaapt hij niet meer en hij gaat slapen samen met de twin rond 19 uur-19u30
_________________ groetjes,
Isabel;mama van Isaline en Ruben 05-01-2005 en Nicolas 21-11-2007
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Jipenjanneke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Okt 07, 2008 7:30 pm Onderwerp: |
|
|
Daar droom ik dus echt van hé, zo'n dutten van 2u en half!! Zoals Mia zei, de onze dus ook altijd maar max 45min...als ik geluk heb een uur.
Nu ja, door de toestanden van afgelopen weekend, heb ik ze op 't oude vertrouwde ritme gehouden, en gisteren en vandaag bij de om hebben ze 't ook zo gedaan, ze waren nog te moe van ons nachtelijk avontuur zondag. Morgen zie ik wel wat ik doe. Ik ga, zoals jullie zeggen, gewoon op m'n gevoel afgaan (ik rij dan wel auto's in de prak, ik heb wél nog een redelijk ok mamagevoel )
_________________ Ann, Mama van Tinne en Wouter °09-08-07
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
Forumcategoriën
Zwangerschap, bevalling en kraamtijd Zorg voor jezelf en je relatie Stel jezelf even voor Infomap Aandacht voor broers en zussen Dagdagelijkse activiteiten Drie tegelijk 0-1 jaar Koffieklets Meetings en Data Opvoeding Veiligheid Gewiste Posts Belangrijke momenten Mannenpraat Samen of apart Opgroeiende drieling en meerlingen van hogere orde Het Grote Meerlingen Fotoboek Engeltjes Puberteit Links Beheerdersmap Te Koop / Gezocht Nieuwsbrieven Huishouden Borstvoeding of Flesvoeding Geldzaken en meerlingen Op reis met een meerling Medische vragen omtrent meerlingen Geboortekaartjes en doopsuiker
Meerlingenbibliotheek
Bezoek onze online meerlingenbibliotheek
Wat te doen bij luizen Hersenvliesontsteking Griep Eczeem Wat te doen bij diarree of buikgriep? Wat te doen bij darmkrampjes? Wat te doen bij astma? Wat te doen bij een allergie? Wat te doen bij verstikking? Wat te doen bij vergiftiging?
Bezoek ook eens Vermageren-lijnen-en-afvallen.org
|
|