Citytrip? Weekendje weg? Google Trouwen? Bruiloft organiseren?

Meerlingen & Tweelingen Blogs
sundance's blog
Isarubines blog
San's blog
L's blog
gyt's blog
muze's blog
katreseke's blog
twinneke's blog
pedro's blog
Jipenjanneke's blog

Het forum voor en door meerlingenouders! Meerlingen.org
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken 
 InloggenInloggen 
BlogsBlogs     ProfielProfiel 

Kans op nieuwe zwangerschap?

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Zorg voor jezelf en je relatie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Hermanus

regelmatig

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Wo Okt 08, 2008 4:38 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb 4 maand geleden de Mereina laten installeren, soort spiraal, maar goed voor 5 jaar. heel erg gesukkeld in het begin, zware bloedingen maar deze maand eerste keer zonder.
Je kan het laten uitnemen wanneer je wilt en is veiliger dan de pil, tenminste kan je ze niet vergeten nemen. Smile
Heb al van heel veel mensen hele positieve reacties over de Mereina gekregen vandaar dat ik er ook voor gegaan ben.
Wordt plaatselijk gedaan als je natuurlijk bevallen bent anders moet je onder snelle narcose, wat bij mij het geval was.
Jessie

bijna verloren

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Do Okt 09, 2008 7:45 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

ik twijfel nog steeds aan het al dan niet plaatsen van een spiraaltje.
Steriliseren wil ik nog niet (rond mijn 40ste denk ik er nog wel eens over na)
Maar die pil lijkt me toch niet helemaal geschikt meer (trigynon) ik heb enorm veel last van puistjes en het bloedverlies is er niet minder om.

Toch maar eens een afspraak maken met de gyné om met hem eens te kijken wat hij me aanraad, heb nl geen zin in de zoveelste andere pil (is nu al mijn 4 of 5 in 13 jaar!)
En ik wil wel zeker zijn dat er geen kindjes meer bij komen!
isarubine

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Do Okt 09, 2008 7:59 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

het minerva spiraaltje is het hormonenspiraaltje waarover we aan het praten zijn . En bij ons in belgië zal geen enkele gyn je in slaap doen om dat te plaatsen . Het kan even pijnmijk zijn maar de meesten die reeds kinderen gehad hebben , hebben er weinig pijn van of het is eventjes op de tanden bijten maar dan gaat dat snel weer over .
Het koperen spiraaltje zoals vlinderelf wordt aangeraden aan vrouwen die nog nooit kinderen hebben gehad omdat het iets dunner is en dus minder pijnlijk voor een baarmoederhals die nog nooit is open geweest . Ik heb die vroeger ook gehad en dat was dus echt wel pijnlijk om plaatsen toendertijd voor ik dus kinderen had .
Om verder te gaan op het hormonenspiraaltje , dat is dus volledig veilig tijdens bv omdat de hormonen gewoon ter plaatse blijven dit in tegenstelling tot de pil die systemisch werkt en dus invloed heeft op je hele lichaam en dus ook het humeur , de seksdrang , het lichaamsgewicht , tromboserisico en zo verhoogd. Het spiraaltje heeft enkel en alleen effect op de aangroei van je baarmoederslijmvlies . Dit aangroeien wordt verhindert door de aanwezigheid van die hormonen waardoor je zelfs geen eisprong meer krijgt en dus ook geen bloedingen (meestal toch) Vrouwen die voordien heel felle maandstonden hadden en dus heel zwaar baarmoederslijmvlies hebben inderdaad soms nog een bloeding maar dit is dus zeer zelden .
Het beste is bij elk voorbehoedsmiddel de pro en co,ntra tegen elkaar af te wegen en in samenspraak met je gyn tot een besluit te komen .
@San : dat spiraaltje kost in 1 keer wel veel minder dan de pil je in 5 jaar zal kosten. Je hebt inderdaad geen anticonceptie nodig maar dat spiraaltje verhindert dus wel de negatieve sympromen die je van de pil wel kunt hebben zoals oa migraine

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog Website bekijken MSN Messenger
saida

nieuwkomer

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Nov 24, 2008 11:41 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik denk niet dat je ergens op mag vertrouwen, en zeker niet op het feit dat je niet vruchtbaar zou zijn.

Ons werd gezegd 6 weken te wachten om terug intiem te zijn na de bevalling, na 4 weken wachten zijn we toch al intiem geweest en wij waren direct terug zwanger, en dat ineens van een tweeling.

Volgens mij weet je het dus nooit. Naar mijn mening bepaald ons lichaam zelf wat het doet.
Maar nu moet ik er ook wel bijzeggen dat wij geen anticonseptie hebben gebruikt, daar het voor ons niks uitmaakte of we nu zwanger zouden zijn of niet!!!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Zorg voor jezelf en je relatie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Pagina 6 van 6

Ga naar: