| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
loeloe

Geregistreerd op: 31 Mei 2006 Berichten: 117 Woonplaats: Antwerpse Kempen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Okt 03, 2008 8:32 am Onderwerp: trappelzak |
|
|
We zijn gisteren bij K&G geweest en daar bleken ze beiden 90cm te zijn. Ze dragen 's nachts een trappelzak van 110cm. Hoe lang kan ik ze daar nog in laten slapen? Ze protesteren nu al soms als ze erin moeten, en nu ik dan weet hoe groot ze zijn, begon ik te denken dat ze misschien protesteren omdat de zak te klein is.
Ik heb een aantal weken geleden de zak eens uitgelaten omdat hij nog niet droog was van te wassen, en toen waren ze samen in 1 bed gekropen.
_________________ Toegewijde mammie van Fré en Fran (19/08/2006) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
katreseke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Okt 03, 2008 12:03 pm Onderwerp: |
|
|
Die van ons zijn 93 en 94 cm en die slapen ook nog in zo'n zakken hoor. Die 110 is volgens mij vanaf de schouders tot aan de tenen, dus kunnen ze daar nog wel even in denk ik. Daarna schakelen wij over op donsdekentjes.
|
 |
christa

Del.icio.us
|
Geplaatst: Zo Okt 05, 2008 11:10 am Onderwerp: |
|
|
Wij hebben onze kinderen nooit zo lang in een trappelzak laten slapen. Als ze de trappelzak beu zijn, zou je ze inderdaad gewoon onder laken/dekens of dekbed kunnen laten slapen. Bij ons sliepen ze op 2 jaar in een groot bed (anders woelden ze zich bloot) met lakens en dekens. Dat konden we goed onderstoppen en dan bleven ze toch liggen.
_________________ moeder van een zoon, twee dochters en de tweeling Sofie en Sarah |
|
| Terug naar boven |
|
 |
sandra D

Del.icio.us
|
Geplaatst: Zo Okt 05, 2008 7:20 pm Onderwerp: |
|
|
bij ons was het met ons zoontje ook zo, op een bepaald moment was hij de trappelzak gewoon moe... we hebben hem dan heel simpel uitgelegd, niet flink in bed is terug in de trappelzak. we hebben hem nooit meer terug in de trappelzak moeten steken, en hij voelde zich supertrots want hij was een grote jongen (zonder trappelzak) !
_________________ mama van sam (28.11.2005), Lies & Hanne (25.01.2008) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
isarubine

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Okt 06, 2008 10:43 pm Onderwerp: |
|
|
die 110 is inderdaad vanaf de schouders gemeten.
Het is dus inderdaad zo dat kinderen op een gegeven moment die slaapzakken gewoon beu zijn omwille van de simpele reden dat ze er niet zo mobiel in zijn en dus geen kattekwaad kunnen uithalen!
Onze twin is er toch in gebleven tot ze zichzelf niet meer bloot smeten 's nachts en dus gerust met laken en deken konden slapen zonder dat ze wakker werden van de kou omdat ze zichzelf hadden bloot gesmeten. Ik denk dat de grootste zakken die ik nog gebruikt heb ook wel de 110 waren
_________________ groetjes,
Isabel;mama van Isaline en Ruben 05-01-2005 en Nicolas 21-11-2007
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 3914 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Okt 11, 2008 2:48 pm Onderwerp: |
|
|
Line heeft er tot ruim 3 jaar in geslapen, en de jongens liggen er ook nog steeds in (nét 3 geworden) en zij zijn nu toch bijna een meter groot (denk ik tenminste). Maar hier willen ze er soms ook niet in, of doen ze hem uit. Daar hebben wij maar één antwoord op: dan gaat de slaapzak achterstevoren aan, zodat ze niet aan de rits kunnen. Gelukkig hebben ze nog niet ontdekt dat ze hem bij elkaar aan de achterkant kunnen openen
Voor mij heeft een slaapzak meer voordelen dan nadelen: geen koude kids 's nachts (en ze woelen hier nog heel hard), en zo kruipen ze tenminste niet bij elkaar in bed (zolang ze hem aan houden tenminste). Ik reken er toch nog op hen deze winter er zeker in te houden, en mogelijk volgende zomer ook nog (in hun zomermodel dan).
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|