| |

sundance's blog Isarubines blog San's blog L's blog gyt's blog muze's blog katreseke's blog twinneke's blog pedro's blog Jipenjanneke's blog
|
|
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
limpie

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Sep 29, 2008 8:25 pm Onderwerp: recepten groenten en fruitpap |
|
|
hallo
ik ben een kluns in de keuken, laat staan de beste cominaties bij elkaar te zoeken
dus wie kan me helpen
want ik wil dat ze alles eten...
limpie xxx
_________________ trotse mama van onze twins Noah & Roan( 15/05/2008), stiefmama van Yani(16/01/1999) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
cindy27

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Sep 29, 2008 8:43 pm Onderwerp: |
|
|
Hey,
Is eigenlijk gemakkelijk hoor. Gewoon kijken wat ze van groenten mogen eten voor hun leeftijd en dat maar wisselen.
Dus worteltjes met courgetten, worteltjes met broccoli, tomaat met courgetten, bloemkool met tomaat, venkel met tomaat, broccoli met courgette,.....Alle combinaties zijn mogelijk. Wel eerst de verschillende groenten eens alleen proberen en dat kan je natuurlijk er ook tussensteken, 1 groente alleen. Ik maak een soort van schema zodat ik weet wat ik moet klaarmaken en wissel ook veel af. Vandaag hebben ze hier voor de 1ste keer pompoen gegeten, het is er de tijd voor, en ze vonden het superlekker.
Geef meestal 2x per week nitraatrijke groenten bv. rode biet, venkel, spinazie (potje dan),...
Voor fruitpap juist hetzelfde. Banaan+appel+mango, banaan+peer+appelsiensap, banaan+appel+kiwi,banaan+appel+meloen,....En dan wel met een aangepast koek voor hun leeftijd.
En af en toe geven we ook een potje.
Groetjes,
Cindy (trotse mama van Ward en Lynde)
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
iris

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Sep 29, 2008 9:27 pm Onderwerp: |
|
|
Ik geef alleen maar potjes, bij mijn zoontje was ik ook altijd alles aan het koken en afwegen enz.. En toen vertelde ze mij bij Kind en Gezin dat je veel beter de potjes kon nemen omdat er vooral ook meer vitaminen inzitten dan dat je het zelf kookt en héél veel verschillende keuzes hebt. Dus nu bij de meisjes neem ik van het begin potjes van olvarit en bledina en ze vinden het altijd lekker en eten elke dag hun 200 gr op. En het schilt enorm in tijd en als je de potjes in Nederland aankoopt daar zijn ze véél goedkoper. Na hun patatjes geef ik ook nog altijd een beetje soep. En fruitpap maak ik altijd hetzelfde 2 pakjes betterfood koeken, 2 appelsienen, 2 peren, en 1 of 2 bananen, dat ze ongeveer elks 250 gr. hebben. Appels doe ik er niet in lusten ze echt nie. En uiteindelijk leren ze alles vroeg of laat wel eten.
_________________ groetjes Iris, mama zoontje Kjento 24/10/2000
en dochtertjes Kioni & Kaori 08/09/2007 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
christa

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Sep 30, 2008 7:25 am Onderwerp: |
|
|
Wij maakten toch redelijk veel verse groenten klaar. Potjes gebruikten we als er weinig tijd was of op verplaatsing. De smaak is toch helemaal anders dan de smaak van verse groenten of fruitpap. Best is inderdaad de groenten (of fruit) voor hun leeftijd te nemen en af te wisselen. Wij namen meestal 1 groente per keer, zodat ze de smaken leerden kennen.
Het boek van K&G over vaste voeding heeft een goede lijst met wat je op welke leeftijd mag geven. Er is ook een apart boek met recepten tegenwoordig. Wij hebben het nog niet gebruikt omdat onze jongste spruiten zeer weinig verdragen, maar het ziet er wel goed uit.
_________________ moeder van een zoon, twee dochters en de tweeling Sofie en Sarah |
|
| Terug naar boven |
|
 |
katreseke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Sep 30, 2008 7:44 am Onderwerp: |
|
|
Bij ons ook enkel potjes voor op reis of als we eens een hele dag ergens naartoe moeten. Verder kook ik alles zelf. 1 of 2 keer in de week kook ik vers en maak ik een heleboel. Dan gaan er ongeveer 7 porties in de diepvries en kan mijn meisje er 7 weken van eten. Met de tweeling indertijd moest ik wel veel meer koken. nu valt dat reuze mee voor slechts 1 kindje. Nitraatrijke groenten maak ik wel altijd vers omdat je ze niet 2 keer mag opwarmen. Ook fruitpap gaat hier in de diepvries en dat is er hier altijd goed uitgekomen. Klara heeft een heel gevoelige maag, maar er is haar nog nooit iets uit de diepvries misvallen.
In Zwitserland is de keuze van eten in potjes heel erg beperkt. Telkens ik in België kom, valt mijn mond open als ik in de GB voor het rek met kindereten sta. Veel keuze. Misschien dat ik in België ook meer uit potjes zou geven, want het is wel gemakkelijk en inderdaad gezond.
|
 |
Jipenjanneke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Sep 30, 2008 8:56 am Onderwerp: |
|
|
Vraag zeker bij je volgende bezoek aan K&G de kookboeken!! Ik vind die super!! en haal daar m'n recepten uit. Dit weekend gemaakt en goedgekeurd: kip met mais en bloemkoolpuree. Smullen!!!
_________________ Ann, Mama van Tinne en Wouter °09-08-07
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
limpie

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Sep 30, 2008 1:55 pm Onderwerp: |
|
|
hey
de kinderarts vertelde me dat ik, als de twins 5maand zijn, het beste is dat ze beide smiddags groenten, en snamiddags fruit moeten krijgen.
maandag ga ik dat nog is vragen, en dat wil zeggen dat we binnen 2 weken met beide starten..
was dat bij jullie ook?
ik heb het volgende eens gemaakt
wortel, patat
wortel venkel, patat
courgette,patat
courgette, patat en wortel
van fruit
appel, banaan, appelsien+koek
peer, banaan, appelsien+koek
persen jullie steeds verse appelsiensap? of nemen jullie uit een bus of fles? zoja, de welke, of waar moet ik op letten?
wij hebbben ook potjes staan, maar dat is dan dat met spinazie,
en nog 2 fruitpotjes, je weet maar nooit wat ergebeurd...
mag je fruitpap op voorhand maken en invriezen?
en hoe maak je appelmoes?
ons noah zal tegen haar ziin patatjes moete eten...
onze roan maakt daar wss niet veel uit., die eet alles,
vandaag had ik courgette, patat en wortel gemaakt, dat ging er goed in... die eet nu ong. een potje van avent op, daar zit ong. 200gr in
Noah eet ongeveer 150gr fruitpap, dat vi9nd ze reuze
dus ik moet dat aan kind en gezin vragen, wij komen daar nooit,
de spuitjes laten ze sinds kort bij de kinderarts zetten... want wij zijn niet content van kind en gezin... ik wist niet dat ie receptenboeken hadden?
hoe noemen die?
dikkke kusss
en thx voor jullie recepten, ik ben daar echt geen goei in...
_________________ trotse mama van onze twins Noah & Roan( 15/05/2008), stiefmama van Yani(16/01/1999) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
Forumcategoriën
Zwangerschap, bevalling en kraamtijd Zorg voor jezelf en je relatie Stel jezelf even voor Infomap Aandacht voor broers en zussen Dagdagelijkse activiteiten Drie tegelijk 0-1 jaar Koffieklets Meetings en Data Opvoeding Veiligheid Gewiste Posts Belangrijke momenten Mannenpraat Samen of apart Opgroeiende drieling en meerlingen van hogere orde Het Grote Meerlingen Fotoboek Engeltjes Puberteit Links Beheerdersmap Te Koop / Gezocht Nieuwsbrieven Huishouden Borstvoeding of Flesvoeding Geldzaken en meerlingen Op reis met een meerling Medische vragen omtrent meerlingen Geboortekaartjes en doopsuiker
Meerlingenbibliotheek
Bezoek onze online meerlingenbibliotheek
Wat te doen bij luizen Hersenvliesontsteking Griep Eczeem Wat te doen bij diarree of buikgriep? Wat te doen bij darmkrampjes? Wat te doen bij astma? Wat te doen bij een allergie? Wat te doen bij verstikking? Wat te doen bij vergiftiging?
Bezoek ook eens Vermageren-lijnen-en-afvallen.org
|
|