| |

sundance's blog Isarubines blog San's blog L's blog gyt's blog muze's blog katreseke's blog twinneke's blog pedro's blog Jipenjanneke's blog
|
|
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
HeidiF

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Nov 08, 2007 1:37 pm Onderwerp: Vakantie zonder kids |
|
|
Wij hebben besloten om binnenkort even te gaan herbronnen en op vakantie te gaan zonder onze kindjes. Eerst wou ik ze wel meenemen, maar door de vele middagdutjes die meestal niet op elkaar afgestemd zijn en dergelijke, hebben we dan toch de knoop doorgehakt om ze thuis bij de oma's te laten (Volgende zomer mogen ze natuurlijk wel mee).
Ik vroeg me af hoe ik Annelies (2 jaar en 4 maanden oud) hierop moet voorbereiden dat ze ons een weekje gaat moeten missen. Robbe & Lotte zijn nog klein (10 maanden), dus daar maak ik me minder zorgen over, zolang er maar iemand is die hen knuffelt en verzorgt zijn die tevreden.
Annelies hangt nogal hard aan mij, dus dat is wat anders. Gewoon vertrekken zonder iets te zeggen vind ik nogal moeilijk. Anderszijds ze is nog vrij klein, en haar besef van tijd is nog niet erg groot. Heeft hier iemand ervaring mee? Tips zijn ook altijd welkom...
_________________ Mama van Robbe & Lotte (26/1/07) & Annelies (27/7/05) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
isarubine

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Nov 08, 2007 2:15 pm Onderwerp: |
|
|
Als wij ons kids iets moeten uitleggen over iets dat lang duurt in tijd (zoals uitkijken naar vakantie, een feest, hun verjaardag, de geboorte van broer,...) dan werken wij met de kalender met grote vakken en een duidelijk andere foto elke maand (nu hebben we er eentje met tractors). Hoe doen we het dan?
We tonen aan de foto welke maand ze mogen verwachten dat iest staat te gebeuren, en dan tellen we samen af door iedere keer een kruisje te zetten als we gaan slapen. Zo zien ze visueel wanneer iets ophoudt of iets begint.
Zo kun je bij je kindje zeggen dat mama en papa weg moeten en ze even bij oma moet blijven slapen (groot feest) en de dagen dat jullie weg zijn moet oma dan kruisjes zetten en misschien op de dag dat jullie terug zijn kun je op voorhand een stickertje met een ballon of zo kleven en naarmate de kruisjes dichter bij de ballon komen , hoe sneller jullie terug zijn !
Ons kids hebben dit voor de eerste keer gedaan toen we aftelden naar de school en dat ging heel goed , ze waren heel geduldig want ze moesten nog zoveel kruisjes hebben voor ze hun boekentas kregen. De onze waren toen ook zo'n 2 1/2 jaar oud , dus dat lukt vlot.
_________________ groetjes,
Isabel;mama van Isaline en Ruben 05-01-2005 en Nicolas 21-11-2007
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 3952 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Nov 08, 2007 4:50 pm Onderwerp: |
|
|
echt zo aftellen deden we niet, maar we hebben wel altijd de gewoonte om het een tijdje op voorhand (een week zowat) aan te kondigen, en het als een feest, een eer voor te stellen. Ze moeten niet, ze mogen gaan logeren. Ook kan je een tas klaarmaken met hen met bv een knutselpakketje, een 'nieuwste liefste vriendje' (zo noemt Line de knuffels uit de logeertasjes uit de bieb), een boekje,... Wat bij Line ook heel goed werkte was en is nog steeds dat ze haar eigen roze prinsessentrolley heeft, waar haar kleertjes en toilettas insteken. Moeilijk als je vertrekt is het altijd wel vermoedelijk, maar uiteindelijk worden ze zodanig verwend door oma en opa dat het wel goed komt hoor!!!
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
muzemans

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Nov 08, 2007 4:56 pm Onderwerp: |
|
|
Ik weet niet of het zo is bij julie kids, maar ik moet er toch opletten dat ik het niet teveel zeg, want anders maak je van een mug een olifant.
Onze kinderen zijn ook de kalender gewoon, en ik zeg hen gewoon dat ze dan gaan logeren, of dat mijn mama hier in huis op hen komt passen. Ondertussen zijn ze het al zodanig gewoon, vinden ze het elke keer super leuk, dat we er niet teveel spel meer van maken. Anders zouden ze zich wsl ongerust beginnen te maken. Zeker stan en ante zijn heel gevoelig, dus ook het afscheid is altijd kort, leuk, geen tranen, en de aandacht erop vestigen hoe leuk ze het wel zullen hebben....
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
L

Geregistreerd op: 22 Dec 2006 Berichten: 622 Woonplaats: affligem - vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Nov 08, 2007 5:52 pm Onderwerp: |
|
|
dat was zowat t zelfde als het voorbereiden van een kind als mama in t ziekenhuis is (voorbeeld van de bevalling van de twins)
we hebben Yerko ook verteld dat hij binnenkort (hij heeft toch nog geen tijdsbesef dus...) een weekje bij opa en oma mocht logeren
en dat vond hij super!!
k denk dat hij t lastiger vond van dan bij mij op bezoek te gaan en dan weer naar oma/ moest hij mij de ganse tijd niet gezien hebben had dat minder traantjes gegeven denk ik (dus vakantie is beter dan ziekenhuis - in more ways than one')
pfft
als k het nalees klink ik heel verward, maar k hoop dat jullie t begrijpen
|
 |
muzemans

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Nov 08, 2007 8:04 pm Onderwerp: |
|
|
ik snap allezins wat je bedoelt!!!
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
jakke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Nov 08, 2007 8:55 pm Onderwerp: |
|
|
this belangrijk dat je haar het zegt en er een plezierig uitje mee voorsteld zoals gyt zegt ze mogen gaan logeren,en fijn bij oma en opa gaan spelen,zo een kalender is misschien wel tof,maar als ze hun koffertje zelf mogen gereed maken is het eens zo fijn.
als de tijd van afscheid er is zo kort mogelijk houden en zeker ni laten zien dat je het zo erg vind(traantjes inhouden tot in de auto),als ze mama ziet wenen denk ze oei er is iets erg en gaat ze gewoon meehuilen waardoor het een hele moeilijke afscheid word.
_________________ mama van rani (3-10-96 ) robby (30-4-98 ) en roy (30-4-98 ) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
Forumcategoriën
Zwangerschap, bevalling en kraamtijd Zorg voor jezelf en je relatie Stel jezelf even voor Infomap Aandacht voor broers en zussen Dagdagelijkse activiteiten Drie tegelijk 0-1 jaar Koffieklets Meetings en Data Opvoeding Veiligheid Gewiste Posts Belangrijke momenten Mannenpraat Samen of apart Opgroeiende drieling en meerlingen van hogere orde Het Grote Meerlingen Fotoboek Engeltjes Puberteit Links Beheerdersmap Te Koop / Gezocht Nieuwsbrieven Huishouden Borstvoeding of Flesvoeding Geldzaken en meerlingen Op reis met een meerling Medische vragen omtrent meerlingen Geboortekaartjes en doopsuiker
Meerlingenbibliotheek
Bezoek onze online meerlingenbibliotheek
Wat te doen bij luizen Hersenvliesontsteking Griep Eczeem Wat te doen bij diarree of buikgriep? Wat te doen bij darmkrampjes? Wat te doen bij astma? Wat te doen bij een allergie? Wat te doen bij verstikking? Wat te doen bij vergiftiging?
Bezoek ook eens Vermageren-lijnen-en-afvallen.org
|
|